Комітет Підприємців Львівщини

Європейська градація підприємств стане реальністю в Україні. Щоправда, без правових наслідків.

Метою законопроекту № 3461 є забезпечення рівних умов конкуренції на зовнішніх та внутрішньому ринках для національних та іноземних суб´єктів господарювання шляхом приведення національної класифікації суб´єктів підприємництва у відповідність до норм ЄС

Відповідно до проекту, "суб'єктами мікропідприємництва є: фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як фізичні особи-підприємці, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує суми, еквівалентної двох мільйонів євро за середньорічним курсом Національного банку України щодо гривні, юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує суми, еквівалентної двох мільйонів євро за середньорічним курсом Національного банку України щодо гривні".

Законопроект передбачає, що суб'єктами малого підприємництва є:

"фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як фізичні особи-підприємці, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує суми, еквівалентної десяти мільйонів євро за середньорічним курсом Національного банку України щодо гривні.

юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує суми, еквівалентної десяти мільйонів євро за середньорічним курсом Національного банку України щодо гривні".

Суб'єктами великого підприємництва, згідно із проектом, є юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) перевищує двісті п´ятдесят осіб, та обсяг  валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за рік перевищує суму, еквівалентну п´ятдесяти мільйонам євро за середньорічним курсом Національного банку України щодо гривні.

Усі інші суб´єкти господарювання відносяться до суб´єктів середнього підприємництва.

Джерело: http://portal.rada.gov.ua/rada/control/uk/publish/article/news_left?art_id=148348&cat_id=37486

ВИСНОВОК<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

на проект Закону України «Про внесення змін до 

деяких законодавчих актів  України»

 (щодо визначення поняття суб’єкту мікропідприємництва)

(реєстр. № 3461 від 10.12.2008 р., внесений

народним депутатом України К.М.Ляпіною)

 

 

У проекті пропонується внести до Господарського кодексу України та Закону України «Про державну підтримку малого підприємництва» зміни, які спрямовані на встановлення критеріїв визначення суб`єкту мікропідприємництва та уточнення критеріїв віднесення суб‘єктів господарювання до суб‘єктів малого, середнього або великого підприємництва.

Розглянувши зазначену законодавчу пропозицію, вважаємо за доцільне висловити щодо її змісту наступне.

1. Головне управління не підтримує включення до законодавства дефініцій, запровадження яких не тягне за собою правових наслідків. Вважаємо, що введення нового критерію поділу підприємств має супроводжуватися визначенням особливостей правового регулювання їх діяльності (наприклад, спрощенням процедури видачі дозвільних документів чи адміністрування податків, наданням певних пільг тощо), без чого втрачається сенс у запровадженні такого критерію.

У зв‘язку з цим пропонуємо вилучити з проекту положення, які стосуються визначення суб‘єктів мікрокредитування.

З цих же підстав Головне управління пропонує відмовитися від визначення у законодавстві великих та середніх підприємств (чинна редакція частини 7 ст. 63 ГК України) або суб‘єктів господарювання (запропоноване проектом доповнення ст. 55 ГК України). Тим більш,  що за 5 років існування цих дефініцій (з прийняття ГК України) особливості їх діяльності законодавством так і не встановлені.

Більш доцільним, на нашу думку, стало б викладення нової частини 3, якою доповнюється ст. 55 ГК України, у такій редакції:

«3. Суб‘єкт господарювання залежно від визначеної законом кількості працюючих та обсягу валового доходу від реалізації продукції (товарів, послуг) за рік  може бути віднесений до суб‘єкту  малого підприємництва».

Узагальнюючий висновок: за результатами розгляду у першому читанні законопроект «Про внесення змін до  деяких законодавчих актів  України» (щодо визначення поняття суб’єкту мікропідприємництва) доцільно  повернути на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій.

 Джерело: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=33895