Свою позицію промисловці пояснюють тим, що реалізація фізичними особами права бути одночасно платниками єдиного податку та платниками ПДВ при відсутності податкового та бухгалтерського обліку дозволяє використовувати різні схеми ухилення від повної сплати податків, а юридичним особам, які працюють на загальній системі оподаткування, - зменшувати податкові зобов’язання.
З протоколом засідання правління Української асоціації підприємств легкої промисловості та Всеукраїнського об’єднання обласних організацій роботодавців легкої промисловості можна ознайомитися за адресою: http://www.rnat.org.ua/node/234
АГ КПЛ: Факт, що Постанова 1118 суперечить законавству України, традиційно не розглядався.
Звернення Ради національних асоціацій товаровиробників до національних товаровиробників
"Чисельність працюючих у промисловості на цей час становить більш як 3,2 млн. осіб. За рахунок працюючих в промисловості, на транспорті та в будівництві утримується вся бюджетна сфера чисельністю 3,9 млн. чоловік (медицина, освіта, управлінські кадри) та формуються кошти Пенсійного фонду. На одного працівника промисловості при середньомісячної зарплаті 2100 грн. припадає біля 45 тис.грн. податків на рік.
В малому бізнесі працює близько 3 млн. осіб, але в розрахунку на одного працівника малого бізнесу сплачується податків лише 800 грн. на рік, а це свідчить про те, що малий бізнес працює в «тіні». Чому ж така соціальна несправедливість створена на ринку України?
Кабінетом Міністрів України постановою від 20.12.2008 № 1118 була зроблена спроба направити бізнес в правове поле, яка унеможливлювала платнику єдиного податку ще й бути платником ПДВ, що дозволяло мінімізувати податкові зобов’язання. Але через місяць цей порядок скасовано (постанова Кабінету Міністрів України від 28.01.2009 № 45).
Ухилення від оподаткування стало нормою нашого життя, чим порушується основний принцип розбудови громадянського суспільства та норм Конституції України (ст.67) щодо зобов’язання кожного сплачувати податки та збори.
Всі змирились з тим, що в державі гине виробництво. Україна перетворюється в базар, на якому діють закони джунглів".
Для розуміння авторства цього документа пропонуємо витяги виступів учасників:
На цьому ж засіданні Ради національних асоціацій товаровиробників :
Виступ Голови Ради національних асоціацій товаровиробників, Президента-голови правління асоціації «Укрлегпром» - Ізовіт В.А.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Зупинилася на головних питаннях, на яких необхідно зосередитись промисловцям і Уряду – це збереження робочих місць, виплата зарплат, зменшення податкового навантаження та рівномірності його розподілу, детінізації ведення бізнесу. Окреслила коло нагальних проблем, вирішення яких допоможе промисловості зробити перші кроки для виходу із кризи та стабілізувати економічний стан підприємств, в першу чергу збереження робочих кадрів та виплати заробітної плати. Запропонувала ознайомитись з пропозиціями членів Ради, опрацьованих на засіданні Президії Ради, а саме:
- про звільнення від оподаткування ПДВ на природний газ та електроенергію, що поставляється для виробничих потреб промислових підприємств;
- про скасування ПДВ або обчислення за касовим методом;
- про необхідність скорочення системи інспекцій;
- пролонгацію термінів кредитних договорів та видачі нових;
- про приведення принципів оподаткування середніх і малих підприємств та фізичних осіб у відповідність до Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування № 727, постанову Кабінету Міністрів України від 20.12.2008 № 1118 було скасовано можливість середніх і малих підприємств та фізичних осіб бути одночасно платниками єдиного податку та платниками ПДВ;
- про дискримінаційні тарифи на залізничний транспорт на перевезення вантажів та транспортний збір.
Виступ Генерального директора Спілки малих, середніх і приватизованих підприємств України – Биковця В.М.
Зазначив, використання спрощеної системи оподаткування стосовно 2,5 млн. підприємців не суттєво впливає на стан економіки країни. Ця міра позитивно вплине на розвиток малого та середнього бізнесу в умовах кризи. На захист системи стали Спілка малих, середніх і приватизованих підприємств, УСПП, Рада підприємців і Держпідприємництво, а не тільки вуличні акції. Постанову 1118 відміняти не можна, зміни до системи можна вносити шляхом внесення змін до законодавства України та прийняття нових законів. Важливим було б ставити питання перед Урядом про встановлення мораторію на перевірки і дотримання Законів України, схвалення відповідних критеріїв і нормативних актів щодо їх проведення а також встановлення мораторію на підвищення комунальних послуг.
Виступ президента асоціації твердосплавних підприємств – Галенка І.В.
Зупинився на питанні зниження вартості життя: виживання країни, промисловості, громадян. Охарактеризував «багатоукладність» економіки: одну для олігархів, іншу для народу, доларизації економіки та субсидування за кошти бюджету економік і добробуту інших країн за допомогою українських остарбайтерів. Наголосив на проблемі відсутності: обліку руху товарів та контролю якості товарів, розрахункового документу та наслідки для наповнення бюджету, відсутності соціального захисту працівників та їх сімей, не виплат заробітної плати. Визначив чинники, яки призвели до занепаду промисловості, банкрутству та приватизації державних підприємств, руйнації соціальної інфраструктури, втрати технологій і позицій України в світі, як результат зниження конкурентоздатності внутрішнього виробництва і переходу до сировинної структури експорту. Запропонував на основі аналізу і демонстрації результатів діяльності усіх гілок і різного складу влади дослухатись до нагальних вимог часу вжити негайних заходів для ліквідації «внутрішніх» і «зовнішніх» офшорів, повернутися до прозоро працюючої промисловості, запровадити рівні правила роботи для усіх учасників процесу, в тому числі в частині оподаткування.
Постановою Кабінет Міністрів України від 20.12.2008 № 1118 не тільки ліквідував дискримінацію між загальною та спрощеною системами оподаткування та пов’язані з цим зловживання, а також привів принципи оподаткування суб’єктів малого підприємництва – фізичних осіб у відповідність до Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» від 3.07.1998 № 727.
Крім того, на практиці, статус платника ПДВ суб’єктами малого підприємництва – фізичними особами здебільшого використовується у схемі зменшення податкових зобов’язань у юридичних осіб, які працюють на загальній системі оподаткування, цьому також сприяє відсутність податкового та бухгалтерського обліку у даних фізичних осіб.
Також вважаємо це першим кроком на шляху досягнення одного із базових принципів побудови та призначення системи оподаткування в Україні, запроваджених у ст. 3 Закону України «Про систему оподаткування» - рівність, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації – забезпечення однакового підходу до суб’єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб, включаючи нерезидентів) при визначенні обов’язків щодо сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Разом з тим, кампанія на протидію даної Постанови, яка розгортається окремими суб’єктами малого підприємництва та підтримується (на жаль) персонально Головою Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва п. Кужель О.В. є зухвалим і неприкритим лобіюванням приватних інтересів та існуючих схем отримання прибутків за рахунок використання різних систем оподаткування, а не за рахунок створення своїм трудом доданої вартості.
Адже, єдиний податок фіз.особи-підприємця не містить відрахувань до всіх соціальних фондів, які утримуються за рахунок галузей промисловості, що сплачують податок на загальних підставах, а користуються всі цими соціальними благами: медичні, навчальні, дитячі заклади, т.і.
За 2008 рік від 2,5 млн. приватних підприємців (фіз.осіб) держава отримала в бюджет лише 2,0 млрд.грн.! А це – 800 грн. за рік на 1 суб’єкта підприємницької діяльності!
Кількість же працюючих в промисловості складає 3,2 млн., при цьому кількість працюючих в бюджетній сфері – 3,9 млн. (із них в секторі державного управління - середня зарплата на 37% більша від промисловців)!
При середній зарплаті 2013 грн. працюючі промисловості платять податків в 45 тис. грн. на одного працівника в рік!
Якщо в часи СРСР на 3-х працюючих припадав 1(один) пенсіонер, то сьогодні на 1-го працюючого – вже до 2-х пенсіонерів, кількість яких в країні сягнула вже 14 млн.
Тому сьогодні вкрай необхідно поширити сферу рівноправного оподаткування на всіх суб’єктів господарювання та знизити податкове навантаження. Вимагаємо:
1. Відновити дію постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.2008 № 1118 не пізніше 1 квітня 2009 року
або
2. Встановити використання спрощеної системи оподаткування тільки для самозайнятих суб’єктів підприємницької діяльності (фізичних осіб)
3. З метою контролю обсягів продажу запровадити видачу розрахункового документу. За не видачу його запровадити штраф, у разі порушень – кримінальну відповідальність.
Запропонував також інші кроки щодо виводу бізнесу із «тіні», повернення готівкової маси до бюджету країни, відновлення соціальних програм, озвучив конкретні пропозиції щодо змін, які необхідно внести до законодавства України. Навів приклади із життя рядового споживача, якому підприємці пропонують контрабанду і фальсифікат та зробив відповідні висновки щодо його захисту.
Виступ заступника Голови Держпідприємництва Свищевої С.І.
Зауважила, що некоректно в державній установі допускати різких звинувачень та висловлювань в бік керівника Держпідприємництва. Стала на захист відміни постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.2008 № 1118, повідомила про історію створення підприємництва і як спрощена система оподаткування допомогла у тяжкі часи попередньої кризи вижити людям, що зайнялися бізнесом. Можна частково переглянути положення постанови. Зазначила, що не можна встановити мораторій на перевірки на час кризи, а потрібно виконувати закони та нормативні акти, які регулюють перевірки. Можна також звернутися до місцевої влади для вирішення цих питань.
Джерело: http://www.radakmu.org.ua/uk/news_and_report/534.html