Комітет Підприємців Львівщини

Підприємці Львова вимагатимуть у влади 50% знижки на оренду приміщень

Або львівська влада зменшує ставки оренди державного та комунального майна для малого та середнього бізнесу щонайменше на 50%, або підприємці змушені будуть скоротити аби припинити свою діяльність і кількість безробітних знову зросте.
Львівський портал / 20.02.2009 15:30
Або львівська влада зменшує ставки оренди державного та комунального майна для малого та середнього бізнесу щонайменше на 50%, або  підприємці змушені будуть скоротити аби припинити свою діяльність і кількість безробітних знову зросте. Про це представники бізнесу говорили сьогодні під час круглого столу «Впорядкування процесів приватизації та оренди комунального майна, будівництва в умовах кризи».

За словами учасників круглого столу, ситуація у малому бізнесі Львова сьогодні вимагає суттєвої підтримки зі сторони владних структур, враховуючи кризові явища в економіці та високу динаміку зменшення вартості нерухомості.

«Порівняно з іншими містами, середнє львівське підприємство має відносно менше працівників, відтак і менші обороти. Тому порівняно менші орендні ставки є закономірними», - повідомив під час проведення круглого столу депутата ЛМР Роман Зафійовський.

Крім того, львівські підприємці вимагають у міських чиновників введення терміну оренди щонайменше на три-п’ять років. Тепер угоди оренди укладають лише на рік і бізнесмени щороку змушені проходити доволі довгу процедуру збору необхідних документів та отримання дозволів. Тому такі умови співробітництва бізнесу та влади в складних фінансових умовах не сприятимуть стабільній діяльності підприємців.

Бюрократична тяганина, на думку підприємців, лише сприятиме поширенню корупції в органах влади, які приймають рішення про оренду державного та комунального майна.

Водночас, підвищення орендної ставки для малого та середнього бізнесу, вважає  президент Асоціації роботодавців Львівщини Зеновій Бермес, - це прямий шлях до рейдерства.

«У цій ситуації підприємцям не вигідно покращувати ні стан орендованого приміщення, ні прилеглу територію. За сьогоднішніх умов той, хто хоче зайняти те чи інше приміщення, а мова йде про привабливі приміщення, він знає коли закінчується термін оренди і запропонує вищу ціну. Тобто, якщо добросовісний орендар до цього добросовісно сплачував оренду – завтра може опинитися на вулиці», - зазначив З. Бермес.

Ще одним болючим питанням для негайного його вирішення підприємці вважають відтермінування оплати за приватизований об’єкт. Зо законом, добросовісний орендар міг згодом приватизувати займане ним приміщення. Для цього, згідно з Програмою приватизації майна комунальної власності Львова на 2009 – 2010 рік, підприємець відразу мав сплатити не менше 50% ціни від продажу об’єкта, а решту суми міг погасити протягом тридцяти днів. Проте, на думку Романа Зафійовського, більшість бізнесменів сьогодні не можуть викупити приміщення, навіть маючи повний пакет необхідних документів. Підприємці просто не можуть взяти кредит в банках, оскільки кредитування на 99,9% відсотків фінансові установи призупинили. Тому учасники заходу пропонують збільшити термін погашення до одного року.
коментують

Роман Зафійовський, депутат ЛМР: «Мусимо жорстко запропонувати міській владі понизити орендні ставки на нерухомість»

«За січень місяць і частину лютого ми маємо падіння оплат львівськими підприємцями за оренду нерухомості. Це пояснюється в першу чергу тим, що підприємці перестали заробляти відповідну кількість грошей, щоб оплачувати цю оренду.
Ми повинні жорстко запропонувати міській владі понизити орендні ставки у Львові на нерухоме майно. Відтак підприємцям полегшать фінансову ситуацію, а вони, в свою чергу збережуть у себе робочі місця. І міський бюджет не так вже й багато від цього втратить, оскільки головним його наповнювачем є податок від прибутку.
Що стосується приватизації, то кожен орендар має право на викуп нерухомого майна. Відповідно у Львові це також є величезною проблемою. Понад 50% юридичних та фізичних осіб на сьогодні або не укладають договори купівлі-продажу, або не платять за вже укладеними угодами. Причина та, що відсутнє на 99,9% кредитування з боку банків.

Тому ми пропонуватимемо, щоб місто до року часу відтермінувало оплату за викуплену підприємцями нерухомість. Якщо наприклад підприємцю оцінили вартість об’єкта у 100 тис. грн і він заплатив лише 20 тис., то протягом року на 80 тис. грн нараховуватиметься пеня. Крім того, окрім пені він сплачуватиме протягом цього часу ще й орендну плату. Це взаємовигідно і для підприємця, і для міста».

Зеновій Бермес, президент Асоціації роботодавців Львівщини: «Підприємці, які орендували приміщення, сьогодні можуть опинитися на вулиці»

«Це добре, що сьогодні у Львові формується таке підприємницьке середовище, яке пробує спільно збиратися та ставити питання про вирішення тих чи інших проблем. Ми вже звикли, що законодавство в Україні порушується і порушується усіма.

75% надходжень до міського бюджету – це податок від прибутку фізичних осіб і це має бути важливо для місцевого самоврядування. Ті підприємці, які до сьогодні не встигли приватизувати приміщення, перебувають в значно гіршому становищі, ніж ті, що приватизували. В ситуації фінансової кризи їм не вигідно ні покращувати стан орендованого приміщення, ні прилеглої території.

Цивільний кодекс передбачив так званий «мовчазний дозвіл». Тобто орендодавець, який не мав претензій до добросовісного орендаря, міг без звернень продовжував термін оренди. З цього моменту поставили такі умови, що хто хоче сьогодні орендувати приміщення, а мова йде про привабливий об’єкт, він знає коли закінчується термін оренди і обов’язково ставить вищу ціну. Підприємець, який до цього міг там працювати, сьогодні може опинитися просто на вулиці. Крім того, цим ми відкрили прямий шлях до рейдерства».

Ярослав Кухалевич, підприємець: «Інвестиційні внески потрібно зменшити до мінімуму»

«На сьогодні підприємець немає достатньо коштів, щоб розпочати свою діяльність. Це пов’язано і з кредитною політикою, і з становищем економіки в Україні. Тому в даному випадку владі необхідно піти назустріч, щоб дати якимось чином підприємцям працювати. Інвестиційні внески потрібно зменшити до мінімуму.

Хотілося б також наголосити увагу на швидкості реагування влади на ті зміни, які приймаються на загальноукраїнському рівні. До прикладу, якщо закон прийняли 26 грудня минулого року, то на початку лютого на рівні міської ради він ще не адаптований. Відтак підприємці понад 1,5 місяця перебувають у підвішеному стані і не мають нових технологій, за якими могли б захищати свої проекти. Це означає, що в масштабах міста всі об’єкти, які хочуть працювати в законодавчому полі, затримують свою роботу.

Всі об’єкти на сьогодні в стадії погодження проектної документації і на місяць відтермінували свій термін експлуатації. Якщо у Львові, умовно кажучи, тисяча таких об’єктів, то можна порахувати скільки бюджетних коштів місто від цього втратило».