Заява<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
10.02.2009
На базі запропонованих нам антикризових заходів (перелік заходів додається нижче) складається враження, що бізнес міста сконцентрований на земельних ділянках та недобудованих об’єктах, а найбільш важливими для наповнення бюджету підприємствами є підприємства комунальної сфери.
Хоч необхідність спрощення дозвільних процедур і зазначена у запропонованих декларативних заходах, проте взагалі відсутня деталізація або конкретика у цій сфері. На нашу думку, і інші заходи, зазначені в ухвалі, є виключно декларативними та абсолютно неконкретними.
Фактично ми маємо справу з декларацією, чиє втілення переноситься на далеку перспективу, а не є завданням поточного моменту.
Ми пропонуємо щодо зазначених пунктів:
1) взагалі відмінити на час кризи, а не відтерміновувати, інвестиційний внесок або суттєво зменшити його. Вилучення 10% чи 20% вартості об’єкта до моменту початку експлуатації є на сьогодні еквівалентом зупинки будівельних робіт. Крім того,
- при розрахунку бази нарахування інвестиційного внеску доцільно використовувати середньозважену вартість квадратного метра об’єкта згідно з правилами визначення вартості будівництва, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики.
- нагадуємо, що наявні на сьогодні законодавчі зміни (Закон України “ Про запобігання впливу
світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва ”), що передбачають відшкодування інвестору витрат на будування або реконструкцію об’єктів, мереж енергопостачання та газопостачання, спрощення процедури отримання вихідних даних на проектування, здійснення проектно-вишукувальних робіт, відміну відрахувань на розвиток пожежної інфраструктури, вимагають практичної реалізації на місцях. Наявність заборгованості за внесками і платежами не може бути підставою для скасування (відкликання) або відмови у видачі органами виконавчої влади суб'єктам господарської діяльності, що здійснюють будівництво (забудовникам), погоджувальних, дозвільних та інших документів щодо об'єктів житлового будівництва.
2) пункти, що стосуються збереження робочих місць та середньогалузевого рівня оплати праці, а також отримання такими підприємствами пільг при виділенні земельних ділянок за умови відсутності адекватних механізмів здійснення таких оцінок, вважаємо недоречними та популістичними в умовах кризи.
3) документ щодо спрощення або скасування дозвільних процедур має будуватися на наступних принципах: введення індивідуальної відповідальності чиновника за прийняті рішення (а не колективної); зменшення кількості документів і запровадження принципу «мовчазної згоди», дотримання чіткої процедури прийняття та видачі документів (зокрема, дозволи на відкриття літніх майданчиків, що дають гарантоване забезпечення робочих місць, доречно почати видавати хоча б у лютому місяці, а не у літній період), жорстке дотримання закону «Про звернення громадян» та відповідальність за найменше його порушення.
4) Ми вважаємо, що додаткові повноваження органів місцевого самоврядування у галузі охорони громадського порядку, санітарно-епідеміологічного контролю, архітектурно-будівельного контролю, тощо є завуальованим прагненням введення нових грошових стягнень та штрафів з бізнесу, а тому нічого доброго для розвитку бізнесу у собі не несе. Добиватись результату потрібно не «покращенням» функціонування каральних чи наглядових органів, а покращенням середовища функціонування бізнесу.
5) 20% - е звільнення працівників міських органів влади є дуже серйозним кроком, який потребує максимальної прозорості і чітких принципів, на базі яких такі скорочення будуть відбуватися. Якщо йдеться про найбільш активну молоду частину кадрового складу, у нас виникають суттєві заперечення. Хабарник має певний віковий досвід, який йому допомагає виживати при будь – якій зміні влади. Молодих людей з «живим» світоглядом вилучати за межі владних структур не можна.
Наші додаткові пропозиції полягають в наступному:
6) Суттєво зменшити вартість патентів.
7) Активізувати роботи з запрошення іноземних бізнес – делегацій до Львова з метою кооперації з бізнесом міста.
8) Створити інституційні умови для початку функціонування туристичного кластеру у Львові, надати максимальне сприяння створенню машинобудівного кластеру.
Комітет підприємців Львівщини
Затверджено
ухвалою міської ради
від __________№_____
Першочергові антикризові заходи у м. Львові
1 Забезпечити отримання коштів для фінансування проектів інфраструктури міста за рахунок:
<?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" />
2 При формуванні капітальних видатків на 2009 рік, першочерговими враховувати видатки на заходи з енергозбереження.
3 Надавати всебічне сприяння інвестиційно-будівельним підприємствам у питаннях завершення будівництва та введення в експлуатацію житлових об’єктів. Запропонувати механізм відтермінування інвестиційного внеску.
4 Розробити механізм надання пільгових умов при виділенні земельних ділянок підприємствам, які створюють нові робочі місця і зарплата у яких не менша середньогалузевої.
5 Розробити процедуру (з відповідними критеріями) надання земельних ділянок на пільгових умовах підприємствам, які створюють нові робочі місця і зарплата у яких не менша середньогалузевої, для реалізації програми “ Доступне житло “. Підготувати пропозиції, щодо місця розташування таких ділянок.
6 Внести зміни до Положення про організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення у м. Львові, затвердженого ухвалою міської ради від 07.06.2007 № 899, у частині встановлення орендної ставки для виробничих підприємств, які створюють нові робочі місця і зарплата яких є не меншою середньогалузевої, в еквіваленті податку на землю.
7 Провести інвентаризацію активів (земельних ділянок, нежитлових приміщень та рухомий склад) комунальних підприємств, бюджетних установ, самовільного будівництва.
8 Інвентаризувати земельні ділянки підприємств-банкрутів, колишніх військових комплексів, промислових, виробничих об’єктів та виявити вільні земельні ділянки, що можуть використовуватись територіальною громадою міста.
9 Внести зміни до Положення про надання одноразової муніципальної допомоги окремим категоріям громадян (мешканцям м. Львова) в умовах підвищення тарифів на теплову енергію для централізованого опалення та гарячого водопостачання, затвердженого ухвалою міської ради від 25.09.2008 № 2101, у частині виділення з міського бюджету м. Львова допомоги соціально незахищеним верствам населення.
10 Запровадити суспільні та громадські роботи із залученням безробітних на об’єктах інфраструктури міста.
11 Оптимізувати діяльність комунальних підприємств за галузевим принципом (реорганізація, об’єднання, поглинання тощо).
12 Надати пріоритети місцевим підрядним організаціям (у тому числі комунальним підприємствам) за результатами проведення тендерів на виконання будівельних робіт та інших замовлень за бюджетні кошти.
13 Прийняти розпорядчий документ щодо спрощення або скасування дозвільних процедур.
14 Прийняти і затвердити програму адаптації заробітчан, які повертаються з-за кордону і хочуть займатись підприємницькою діяльністю.
15 Ініціювати затвердження змін до Бюджетного кодексу України стосовно збільшення частки на користь місцевих бюджетів у загальному обсязі податків і зборів, які відраховуються до Державного бюджету України (у тому числі у частині надходжень до міського бюджету 50% податку на прибуток підприємств) шляхом звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.
16 Ініціювати зміни до чинного законодавства України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування у галузі охорони громадського порядку, санітарно-епідеміологічного контролю, архітектурно-будівельного контролю та у діяльності закладів сфери розваг.
17 Скоротити витрати на апарат управління виконавчих органів Львівської міської ради на 20 %.
18 Скоротити чисельність працівників виконавчих органів міської ради на 20 % та представити нову структуру виконавчих органів з відповідною чисельністю у структурних підрозділах.
19 Скоротити витрати на проведення культурно-масових та розважальних заходів, що фінансуються з міського бюджету м. Львова.
20 Першочергово здійснювати фінансування тих робіт на об’єктах будівництва, завершення яких заплановано цього або наступного року.
21 Зупинити виконання і фінансування довготермінових програм, які мають лише бюджетне фінансування, натомість створити умови для реалізації інвестиційних програм.
22 Внести зміни до проекту Програми соціально-економічного та культурного розвитку на 2009-2010 роки, та на підставі цієї Програми підготувати проект міського бюджету м. Львова на 2009 рік з врахуванням тенденції до економічного спаду.