Голові<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Держкомпідприємництва України
Кужель О.В.
Недооцінка суспільно-економічної ролі малого та середнього бізнесу, що є основою середнього класу в кожній розвиненій державі світу, а також бюрократичне свавілля, критичне поширення корупції й хабарництва, безкарність чиновників за недотримання закону – все це призвело до того, що малий і середній бізнес в Україні сьогодні опинився на межі виживання.
І це у той час, коли в економічно розвинених державах світу цей сектор є основою економічної стабільності та демократії, джерелом наповнення державного і місцевих бюджетів, створення нових робочих місць.
Низький професіоналізм чиновництва, втручання влади у бізнес з метою отримання адміністративної ренти – основні хвороби влади. Їх наслідки – загрозливе згортання підприємницької ініціативи, що є основою економічного зростання нації, надзвичайно важкі наслідки для національної економіки від світової фінансово-економічної кризи, падіння виробництва у пріоритетних галузях, призупинка роботи стратегічних підприємств.
Усвідомлюючи загрози, перед якими постала Україна, ми, представники малого та середнього бізнесу, які ще з часів перших кооперативів, не чекаючи допомоги від держави, створювали нові робочі місця, крок за кроком будували ринкову економіку, законослухняно сплачували податки, наповнювали ринки якісними товарами і послугами -
наголошуємо на тому, що ми здатні й повинні спільними силами вивести нашу державу з економічної кризи. У цьому полягає наша історична місія!
З огляду на це, вимагаємо від влади чіткого виконання Конституції України, законів України, указів Президента та постанов Кабінету Міністрів України, розроблених і ухвалених з метою захисту національного підприємництва.
На підставі вищезазначеного пропонуємо терміново провести круглі столи з державною митною службою України та державною податковою інспекцією України.
До обговорення з державною митною службою України пропонуємо включити наступні питання:
1. Забезпечити поважне ставлення митників до представників бізнесу – наповнювачів бюджету.
2. Спростити митні процедури оформлення товарів та ввести фіксований час на митне оформлення на внутрішніх митницях -у межах 1 години, на державному кордоні 15 хвилин.
3. Ввести персональну відповідальність начальників постів за порушення терміну митного оформлення товарів його підлеглими.
4. Забезпечити роботу «єдиного вік».
5. Визначити , що перелік документів, необхідних для митного оформлення, обмежується товаро-супровідними документами.
6. Забезпечити митне оформлення товарів за цінами та кодами, що зазначені у товаро-супровідних документах, для чого ініціювати прискорення приєднання до Європейських угод.
7. Визнавати сертифікати походження та сертифікати якості країн виробників.
До обговорення з державною податковою службою України включити наступні питання:
1. Забезпечити поважне ставлення податківців до представників бізнесу – наповнювачів бюджету.
2. Забезпечити своєчасне бюджетне відшкодування ПДВ через автоматизовану систему відшкодування без участі чиновників.
3. Запровадити повністю автоматизовану систему звітності для всіх учасників малого та середнього бізнесу.
4. Ввести персональну відповідальність начальників районних державних податкових інспекцій за порушення вимог законодавства підлеглими.
5. Скоротити об’єми звітності.
Державна митна служба України
1. Терміново ініціювати приєднання до Конвенції по спрощенню формальностей по торгівлі товарами та Конвенції про Сумісну Транзитну процедуру.
2. Державні митні термінали.
3. Фіксований час та спрощення процедури митного офісу.
4. „Єдине вікно” + безконтактне оформлення у черговості, зазначеній у комп’ютері.
5. Ліквідувати „ручне” управління на постах, замінивши на автоматичне (комп’ютерне).
6. Ввести підвищену відповідальність за необґрунтовані, не по суті заданих питань відповіді посадових осіб митниці.
7. Ввести підвищену відповідальність за незаконну відмову або затягування у часі при митному оформленні.
8. Відмінити тарифи за оформлення поза межами робочого часу.
9. Врегулювати питання сертифікації товарів.
10. Виконання наказів митниці проводити персоналом митниці.
11. Забезпечити поважним ставленням та належними умовами суб’єктів ЗЕД у митних установах.
12. Забезпечити миттєве реагування на дзвінки по „гарячій лінії”.
Джерело: http://dkrp.gov.ua:8080/control/uk/publish/article?art_id=115039&cat_id=114982