Комітет Підприємців Львівщини

Знову подано на розгляд Верховної Ради проект податкового кодексу (законопроект №2215)

Проектом пропонується зменшити ставку оподаткування податком на прибуток з 25 до 20 відсотків, одночасно дозволяється збільшувати витрати на капітальний ремонт (в 2,5 рази) та значно підвищено норми амортизації основних фондів.

Важливою позитивною рисою поданого проекту є  чітке визначення  у «Загальній частині» основних елементів податкової системи, які на сьогодні, нажаль, відсутні у чинному законодавстві, що створює  певні складнощі при справлянні відповідних податків та зборів. Так, в проекті чітко визначені поняття податку та збору, основні елементи механізму їх справляння (об’єкт оподаткування, база оподаткування, ставка оподаткування, обчислення податку, податкові пільги, джерела сплати податку, строки сплати податку тощо).

Законопроектом пропонується новий порядок оподаткування податком на додану вартість. Зокрема,  передбачається знизити ставку податку до 15% та змінити механізм сплати ПДВ. Суть нововведення полягає у безпосередньому стягненні ПДВ при продажу кінцевим споживачам товарів, робіт, послуг платниками цього податку. Повністю відсутній механізм бюджетного відшкодування,  окрім коригування податкового зобов’язання у зв’язку з поверненням товару чи іншими змінами вартості. Тобто при продажу чи перепродажу товарів кінцевим споживачам підприємство повинно відразу у 2-х денний термін сплатити ПДВ. 

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />Проектом пропонується  дозволити платникам податку протягом звітного (податкового) року віднести до валових витрат будь-які витрати, пов’язані з поліпшенням основних фондів, у сумі, що не перевищує 25 відсотків сукупної балансової вартості груп основних фондів на початок звітного (податкового) року. Зауважимо, що згідно з чинним Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств»  така норма становить 10 відсотків. У поданих до проекту документах не обґрунтовується доцільність збільшення зазначеної норми у 2,5 рази.

Проектом  збільшуються норми амортизації, зокрема для:  першої групи з 2 до 2,5 відсотків; другої  групи з  10 до 15 відсотків; третьої групи з 6 до 10 відсотків; четвертої групи з 15 до 25 відсотків.

Проектом пропонується зменшити ставку оподаткування податком на прибуток  з 25 до 20 відсотків.

В законопроекті не враховані суттєві чинники, які  б мали впливати на суму податку на нерухомість. Так, у проекті не враховано:

        1) місце розташування об’єкту оподаткування. Таким чином за  єдиними ставками будуть оподатковуватися будівлі  в центрі Києва і, наприклад,  у  депресивних регіонах;

       2)  якість будівельних матеріалів і стан будівлі (або це нова споруда побудована із сучасних матеріалів з  наявністю всіх житлово-комунальних  послуг, або це старе, або навіть аварійне  житло з низьким рівнем житлово-комунальних послуг);

       3) кількість осіб, які  мешкають у будівлі (особливо це стосується багатодітних сімей або за певних об’єктивних обставин  в квартирі чи будинку залишився проживати один з членів подружжя похилого віку).

Статтею 351 проекту замість чинного  ринкового збору запроваджується податок за спеціально відведені місця на ринку, у той же час, особи, які здійснюватимуть торгівлю, платитимуть адміністрації ринку  “плату за торгове місце”. Принциповою відмінністю нового податку є те, що його платником є власник ринку, а ринковий збір сплачує кожний торговець на ринку.

Проектом пропонується замість чинного  збору за парковку автотранспорту справляти податок за спеціально відведені місця для паркування транспортних засобів.

Джерело: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=31993