Важливою позитивною рисою поданого проекту є чітке визначення у «Загальній частині» основних елементів податкової системи, які на сьогодні, нажаль, відсутні у чинному законодавстві, що створює певні складнощі при справлянні відповідних податків та зборів. Так, в проекті чітко визначені поняття податку та збору, основні елементи механізму їх справляння (об’єкт оподаткування, база оподаткування, ставка оподаткування, обчислення податку, податкові пільги, джерела сплати податку, строки сплати податку тощо).
Законопроектом пропонується новий порядок оподаткування податком на додану вартість. Зокрема, передбачається знизити ставку податку до 15% та змінити механізм сплати ПДВ. Суть нововведення полягає у безпосередньому стягненні ПДВ при продажу кінцевим споживачам товарів, робіт, послуг платниками цього податку. Повністю відсутній механізм бюджетного відшкодування, окрім коригування податкового зобов’язання у зв’язку з поверненням товару чи іншими змінами вартості. Тобто при продажу чи перепродажу товарів кінцевим споживачам підприємство повинно відразу у 2-х денний термін сплатити ПДВ.
<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
1) місце розташування об’єкту оподаткування. Таким чином за єдиними ставками будуть оподатковуватися будівлі в центрі Києва і, наприклад, у депресивних регіонах;
2) якість будівельних матеріалів і стан будівлі (або це нова споруда побудована із сучасних матеріалів з наявністю всіх житлово-комунальних послуг, або це старе, або навіть аварійне житло з низьким рівнем житлово-комунальних послуг);
3) кількість осіб, які мешкають у будівлі (особливо це стосується багатодітних сімей або за певних об’єктивних обставин в квартирі чи будинку залишився проживати один з членів подружжя похилого віку).
Статтею 351 проекту замість чинного ринкового збору запроваджується податок за спеціально відведені місця на ринку, у той же час, особи, які здійснюватимуть торгівлю, платитимуть адміністрації ринку “плату за торгове місце”. Принциповою відмінністю нового податку є те, що його платником є власник ринку, а ринковий збір сплачує кожний торговець на ринку.
Проектом пропонується замість чинного збору за парковку автотранспорту справляти податок за спеціально відведені місця для паркування транспортних засобів.
Джерело: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=31993