Останні події щодо призупинення дії постанови №1118 (щоправда, офіційного рішення у вигляді постанови уряду про призупинення підприємці так і не дочекались. Відповідно, працівники ДПА запитують, а на якій основі ми вам маємо повертати свідоцтва платника ПДВ), вилучення проекту 3518 ( щоправда, він надалі перебуває серед офіційно внесених законопроектів) заставляють ще раз уважно прочитати програму діяльності уряду, розділ «Здійснення податкової реформи» якої подано нижче. Справді, у Раді підприємців при КМУ є два доволі неприємні для малого бізнесу законопроекти про спрощену систему, законопроект про єдиний соціальний податок. Серед поданих на розгляд Верховної Ради законопроектів є проект №3306, що передбачає можливість застосування прискореної амортизації для кількох галузей, вибір яких можна сприймати неоднозначно, але планомірної реалізації поданих нижче заходів та дотримання анонсованих принципів податкової реформи немає. Можливо, підприємці все ж дочекаються спрощення системи бухгалтерського обліку та звітності, гармонізації правил податкового обліку з правилами бухгалтерського обліку, наближення бухгалтерського обліку до міжнародних стандартів, усунення суб'єктивізму під час адміністрування податку на додану вартість, запровадження загального єдиного соціального внеску.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Ми пропонуємо ще раз уважно вивчити перелік запропонованих кроків і конструктивно брати участь у їх реалізації, а не спостерігати за «їх трансформацією з врахуванням поточної ситуації з наповненням бюджету».
Джерело: АГ КПЛ
Програма діяльності Уряду "Український прорив: для людей, а не політиків"
Розділ «ЗДІЙСНЕННЯ ПОДАТКОВОЇ РЕФОРМИ»
Реформування податкової системи України є тривалим процесом і потребує послідовності та наступності економічної політики. Це вимагає затвердження Стратегії реформування податкової системи України та формування на її основі законодавства, що забезпечить:
– поступове зниження рівня податкового навантаження (?);
– підвищення рівномірності його розподілу;
– розширення бази оподаткування;
– мінімізацію податкових пільг;
– уніфікацію норм податкового законодавства;
– розроблення чітких, предметних, обмежених у часі та просторі податкових інструментів стимулювання економічної діяльності (?);
– встановлення рівноправних відносин між платниками податків та фіскальними органами;
– удосконалення системи адміністрування податків і зборів та реформування функцій і структури Державної податкової адміністрації відповідно до світових вимог та стандартів;
– усунення суб'єктивізму під час адміністрування податку на додану вартість та декриміналізацію процесів його відшкодування, проведення економічного аналізу переваг та недоліків податку на додану вартість і податку на споживання (продаж) з метою вибору більш ефективного як для платників податку, так і для держави;
– внесення змін до податкового законодавства з метою створення стабільних і достатніх джерел фінансового задоволення потреб органів місцевого самоврядування.
Стабільна та раціональна податкова політика стане запорукою відновлення довіри бізнесу до влади, важливим фактором детінізації виробничо-комерційної діяльності та економічним інструментом боротьби з корупцією.
Завданнями Кабінету Міністрів України є:
– розроблення та затвердження Стратегії реформування податкової системи України;
– підготовка пропозицій щодо внесення змін до податкового законодавства, які передбачатимуть розширення бази оподаткування та більш справедливий розподіл податкового навантаження шляхом впровадження податку на нерухомість після введення єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно;
– здійснення адаптації елементів податкового законодавства України до норм законодавства Європейського Союзу;
– удосконалення правил адміністрування спрощеного оподаткування, які дадуть змогу запобігти зловживанням у цій сфері та водночас спростять умови провадження діяльності добросовісними представниками малого бізнесу;
– запровадження загального єдиного соціального внеску, який передбачає поступове зниження рівня оподаткування фонду оплати праці;
– удосконалення системи рентних платежів за використання природних ресурсів, видобуток корисних копалин, використання джерел енергії та збору за забруднення навколишнього природного середовища;
– розширення прав місцевих органів виконавчої влади у сфері податкового стимулювання інвестиційної та інноваційної діяльності шляхом диференціації ставок місцевих податків і зборів;
– розмежування повноважень державних органів у сфері податкового адміністрування; упорядкування правил і процедур проведення податкових перевірок, скасування та заміна кримінальної відповідальності за незначні порушення податкового законодавства адміністративною із компенсацією завданої шкоди та сплатою адміністративних штрафів після визначення критеріїв таких правопорушень;
– спрощення системи бухгалтерського обліку та звітності, гармонізація правил податкового обліку з правилами бухгалтерського обліку, наближення бухгалтерського обліку до міжнародних стандартів;
– підвищення стимулюючої ролі амортизації в оновленні основних фондів; розроблення проекту Закону України "Про амортизацію";
– впровадження автоматизованої системи подання податкової звітності в електронному вигляді.
Уряд зобов'язується забезпечити:
– розроблення згідно із Стратегією реформування податкової системи України законопроектів щодо внесення змін до законодавства з питань оподаткування прибутку підприємств, доданої вартості, доходів фізичних осіб, місцевих податків та зборів, спрощеної системи оподаткування;
– розроблення проекту Закону України "Про єдиний соціальний внесок";
– підготовку пропозицій стосовно внесення змін до податкового законодавства в частині розширення повноважень місцевих органів виконавчої влади щодо регулювання податкового навантаження та податкового стимулювання.
Уряд зобов'язується завершити розроблення проекту Податкового кодексу України з урахуванням результатів широкого громадського обговорення, фахового аналізу та передбаченням положень про те, що його норми набирають чинності відповідно до Стратегії реформування податкової системи України. Прийняття цього акта забезпечить створення єдиного правового поля діяльності суб'єктів господарювання та умов для подальшої інтеграції України до світової спільноти, адаптації елементів податкового законодавства України до законодавства Європейського Союзу і норм СОТ.
Джерело: Програма діяльності Уряду "Український прорив: для людей, а не політиків", http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=104231107&cat_id=47292901