Проектом зокрема пропонується суттєво розширити права органів державної податкової служби. Згідно з новою редакцією відповідної норми закону органи державної податкової служби «у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: 1) здійснювати дореєстраційний візит, документальні невиїзні перевірки…».
Подані до проекту документи не містять жодного пояснення щодо доцільності надання права органам державної податкової служби здійснювати «дореєстраційний візит». Для запровадження такої пропозиції в першу чергу слід у законі чітко визначити, в яких випадках та за яких обставин має здійснюватися такий візит, його мету та завдання, а також рішення, що прийматимуться за наслідками його проведення. Неврегульованість у законодавчому порядку зазначених питань призведе до можливих зловживань у разі прийняття Верховною Радою України запропонованої проектом законодавчої пропозиції.
2. Проектом пропонується положення закону, згідно з яким позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться якщо «платником подано декларацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень» викласти у наступній редакції – «достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість зроблено з порушенням норм податкового законодавства та/або в разі, коли сума бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, яка заявлена платником податку в декларації, становить більше ніж 100 тис. гривень».
Зазначена пропозиція потребує уточнення, зокрема чіткого визначення суті поняття «достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість зроблено з порушенням норм податкового законодавства», оскільки при практичному застосуванні така норма може тлумачитися неоднозначно і може привести до зловживань.
Висновок Головного науково-експертного управління 08.09.2008