Комітет Підприємців Львівщини

Що буде достатніми підставами для "дореєстраційного візиту" чи недовіри до Вашого підрахунку заборгованості по ПДВ?

Проект Закону України 3045 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» викликає значно більше питань, ніж дає відповідей.

Проектом зокрема пропонується  суттєво розширити  права органів державної податкової служби. Згідно з новою редакцією відповідної норми закону органи державної податкової служби «у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: 1) здійснювати дореєстраційний візит, документальні невиїзні перевірки…».
Подані до проекту документи не містять жодного пояснення щодо доцільності надання права органам державної податкової служби здійснювати  «дореєстраційний візит». Для запровадження такої пропозиції в першу чергу слід  у  законі чітко визначити,  в яких випадках та за яких обставин має здійснюватися такий візит, його мету та завдання, а також  рішення, що прийматимуться за наслідками його проведення. Неврегульованість у законодавчому порядку  зазначених питань призведе до можливих зловживань у разі прийняття  Верховною Радою України запропонованої проектом законодавчої пропозиції.           

2. Проектом пропонується положення закону, згідно  з яким  позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка,  яка не передбачена  в  планах роботи органу державної податкової служби і проводиться  якщо «платником подано декларацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень»  викласти у наступній редакції – «достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість зроблено з порушенням норм податкового законодавства та/або в разі, коли сума бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, яка заявлена платником податку в декларації, становить більше ніж 100 тис. гривень».
Зазначена пропозиція потребує уточнення, зокрема чіткого визначення суті поняття «достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість зроблено з порушенням норм податкового законодавства», оскільки при практичному застосуванні  така норма може тлумачитися неоднозначно і може привести до зловживань.

Висновок Головного науково-експертного управління 08.09.2008