Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики на засіданнях розглянув проект Закону про термінові заходи з упередження наслідків світової фінансової кризи та про внесення змін до деяких законів України, внесений народними депутатами України С.А. Терьохіним, М.П.Кругловим, К.Т.Ващук <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Одним з плюсів законопроекту є широкі можливості застосування у податковому обліку прискореної амортизації основних фондів, що використовуються з метою утилізації (переробки) відходів, у видобуванні газу метану чи газу бутану з вугільних шахт або інших родовищ природних покладів, у металургійній промисловості, для цілей транспортування газу природного, нафти сирої та аміаку магістральними трубопроводами, у виробництві відновлювальних джерел енергії, альтернативних видів палива тощо.
Застосування бонусної та/або прискореної амортизації тягне за собою зменшення податкового навантаження на платника податку та, як наслідок, - доходів зведеного бюджету України. Виходячи з цього, протягом строку дії цієї статті зі своєї сторони платник податку повинен погодитися з такими передумовами:
а) платник податку матиме право розподіляти дивіденди на користь власників корпоративних прав виключно шляхом емісії своїх корпоративних прав (реінвестиції прибутку в акціонерний капітал або в капітал товариств з обмеженою відповідальністю);
б) витрати на виплату заробітних плат особам, які перебувають у складі керівних органів платника податку, мають бути сукупно обмежені 5 відсотками від загальних витрат платника податку, пов’язаних з його господарською діяльністю, та не перевищувати розмір у 40 мінімальних заробітних плат у розрахунку на кожну фізичну особу, включаючи суму будь-яких наданих ній додаткових благ;
в) основні фонди не призначаються для їх перепродажу протягом строку, встановленого цим пунктом.
Коментар АГ КПЛ: Враховуючи сказане, для ефективної зміни галузевої структури економіки прискорена амортизація як процес насамперед покращення інвестиційного процесу не мала б бути прерогативою кількох галузей. Цей інструмент слід було б застосовувати для промисловості в цілому, особливо в умовах кризи ринку банківських послуг.
Джерело: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=33869