Комітет Підприємців Львівщини

Автоматика й інтернет-технології

Новітні технології та бізнес прямують поряд. Варто зазначити, що львівські підприємці намагаються не відставати від своїх колег на сході України, хоча наразі нерівність економічної ситуації дається взнаки.

Принаймні на презентації корпорації “Інформаційні технології”, яка представила львівським бізнесовцям можливості, що їх дає автоматизація для підприємства, було зацікавлення з боку бізнесу, який хотів отримати відповідь на запитання, для чого саме йому новітні способи управління. Щоправда, варто зауважити, що автоматизації потребує радше великий і середній бізнес, здебільшого виробничі підприємства. Хоча, як пояснює Юрій Шишков, директор “ІТ-Захід”, навіть для львівського бізнесу, не скерованого на величезні виробничі потужності, питання автоматизації теж із часом виникне, адже системи ERP, які дозволяють контролювати весь цикл виробництва, можна пристосувати і для потреб середнього бізнесу. А можливість ERP-системи вражає: вона охоплює всі сторони діяльності підприємства та дає змогу відстежувати не лише виробничі, а й усі інші ресурси компанії, навіть кадрові. Як зазначив Юрій Шишков, автоматизація може знадобитися західноукраїнському бізнесу в разі виходу на ІРО – подібні системи є хорошим інструментом для представлення звітності під час виходу на фондовий ринок. Щоправда, до автоматизації всім підприємствам треба довго готуватись, а українським – тим паче. За словами пана Шишкова, для цього потрібна активна участь вищого керівництва, яке не завжди хоче перейматися згаданим питанням. Також ІТ-спеціалісти скаржилися, що підприємства не надто ретельно готують технічні дані, нечітко формулюють плани виробництва й неохоче навчають своїх працівників працювати з такими інформаційними системами. Втім фахівці визнають: наразі львівський бізнес не на тому рівні, щоб запроваджувати потужні EPR-системи. Проте в майбутньому цей ринок буде дуже перспективним, відтак ІТ-компанії сподіваються, що ще знайдуть свого клієнта. Хоча коли це станеться – наразі прогнозувати важко.

Однак якщо автоматизація – це далека перспектива, то завойовувати інтернет потрібно вже, причому якнайшвидше. Інтернет цілком може бути інструментом підтримки конкурентоспроможності та ліквідності бізнесу – стверджують представники компанії “Українські Інтернет-аукціони”, які спільно з Аналітичною групою Комітету підприємців Львівщини провели відповідний семінар і майстер-клас “в одному флаконі”. Як зауважив керівник компанії AUCTION.UA Ярослав Максимович, можливості інтернету наразі недооцінюють. А тим часом він дає дуже багато перспектив – від простого збільшення прибутковості підприємства завдяки сайту для малого бізнесу до реалізації заставного майна по неповернутих кредитах для банків. Як свідчить статистика лічильників bigmir, упродовж робочого дня в Україні користуються інтернетом приблизно 1 млн. 200 осіб. Зважаючи на те, що такі лічильники встановлено на приблизно 60-70% сайтів, можна вважати: порівняно з реальним станом, ці показники занижені щонайменше на 30-35%.

За статистикою використання інтернету Львів перебуває орієнтовно на сьомому місці в Україні. Оскільки всі, хто користується мобільним інтернетом, “прописані” в Києві, на столицю припадає 57,42% відвідувачів. 66,5%переглянутих сторінок так само належить Києву. 80% користувачів спершу звертаються до пошукової системи, 16,43% користуються www.google.com.ua, 6,26% – www.ukr.net, 6,03% – www.yandex.ru, 1,11% – www.rambler.ru, 1,33% – www.meta.ua. Аналіз пошукових запитів користувачів теж свідчить про стійку тенденцію до використання інтернету як засобу, за допомогою якого люди можуть купувати та продавати найрізноманітніші товари. Зважаючи на міжнародний досвід, можна стверджувати, що практика інтернет-аукціонів є надзвичайно перспективною та дає змогу і розвинути, і розпочати власний інтернет-бізнес, затративши на це мінімум часу та ресурсів. Якщо ж новітні системи управління не надто швидко стають буднями львівського бізнесу, то інтернет-сторінки стали потужним елементом промоції не одного підприємства. Адже, як пояснює Ярослав Максимович, навіть віртуальна бізнес-візитка чи присутність в інтернет-каталозі – вже неабияка реклама.

Вікторія Бондарчук "Львівська газета"

http://www.gazeta.lviv.ua/articles/2007/12/24/28501/