Більшість львів’ян задоволені своїм життям
Дослідження виявило, що 73 % львів’ян задоволені життям. Цей показник є значно вищим за задоволеність життям українців загалом, жителів Західної України та жителів міст з населенням понад 500 тис. жителів, яку показують інші дослідження GfK Ukraine.
Найбільше львів’яни задоволені своїми стосунками з оточуючими, найменше — рівнем матеріального добробуту. При цьому задоволеність життям львів’ян найбільшою мірою визначається оцінками сімейного благополуччя, а також стосунків з оточуючими. Також на задоволеність життям впливає робота, причому задоволеність роботою є середньою
Цінності львів’ян
З точки зору потенціалу розвитку міста позитивними рисами львів’ян є:
— орієнтованість на навчання, роботу та кар’єру
— законослухняність
— схильність до ґендерної рівності
—
Негативними рисами є:
— пасивний соціалізм (переконання, що все повинна забезпечувати і контролювати держава, незважаючи на відчуження і апріорі негативне ставлення до
— традиціоналізм (в тому числі релігійний і родинний), закритість до нового та незвичного, від чого, вочевидь, походить і нетолерантність (але не в формі ксенофобії, а скоріше в формі психологічної відчуженості), пасивність, недовіра до людей, несхильність до заощаджень та кредитів, відсутність орієнтації на самостійність дітей, орієнтованість жінок більше на шлюб, ніж на роботу.
«Є ризик, що Львів варитиметься у власному соку, оскільки відкритість до змін у його мешканців доволі низька, — додав він. — Іншою небезпекою є те, що ті, кого тут все влаштовує, мають низькі стандарти. А ті, кого ці стандарти не влаштовують, більше схильні поїхати з міста, аніж боротись. А це означає, що за деякий час у місті залишиться критична маса мешканців, які мають низькі стандарти. Інші поїдуть розвивати Москву, Лондон,
Сегментація за цінностями
За результатами дослідження GfK Ukraine розділила львів’ян за ціннісними орієнтаціями на п’ять основних категорій: «свідомі галичани», «обивателі», «ощадливі індивідуалісти», «підприємливі», «постмодерністи» (див. діаграму).
«Свідомі галичани» відрізняються від решти схильністю до відстоювання своїх прав,
«Обивателі» найменше орієнтовані на роботу, кар’єру та навчання. Вони не схильні до ризику і змін. Скоріше аполітичні, не схильні до громадської діяльності, відстоювання прав, більш схильні платити хабарі, негативніше ставляться до влади. Крім того, такі люди вважають, що львівський політик повинен бути галичанином. У них найвища лояльність до Львова. «Обивателі» значно менш толерантні до невіруючих, азіатів, мусульман та негрів.
«Ощадливі індивідуалісти» найбільш схильні до заощадження грошей, і, відповідно, не схильні до кредитів. Вони є найпасивніші і недовірливі до людей. Також вони не схильні до громадської діяльності. До того ж, у них порівняно з іншими львів’янами, нижча задоволеність життям.
«Підприємливі» вважають, що краще заробляти багато грошей і не мати вільного часу, ніж навпаки. Вони дуже активні, схильні до ризику, оригінальності, пошуку альтернатив та нових ідей. Одночасно скоріше не схильні дотримуватись традицій, правил, цінностей батьків. Вони частіше діють залежно від обставин, а не принципів, мають нижчу лояльність до Львова. Натомість, є більш толерантними до російськомовних українців, росіян та прихильників Партії регіонів.
«Постмодерністів» характеризує відмова від традиційних правил, відсутність «галицької свідомості», аполітичність, позитивне ставлення до багатих і молодих політиків. Вони вважають, що людина має передусім отримувати задоволення від життя, а не виконувати обов’язки. Одночасно вони мають низьку лояльність до Львова.
Довідка
Метод опитування: особисті інтерв’ю вдома у респондента.
Вибірка: адресна, репрезентативна відносно віку, статі та адміністративних районів міста Львова. Розмір вибірки: 800 інтерв’ю з респондентами у віці від 18 років, які постійно проживають у місті Львові. Максимальна похибка вибірки — 3,5 %.
Час проведення опитування: з 29 травня по 29 червня 2007 року.
***
GfK Ukraine — українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group — п’ятої за розмірами дослідницької групи у світі. GfK Group об’єднує більше 115 компаній у 90 країнах світу.
"Статус-Захід"