Комітет Підприємців Львівщини

Львів може занепасти. Тут живуть люди, закриті до всього нового

Львів за кілька років ризикує занепасти. Чи стати таким, що вариться у власному соку. Бо більшість львів'ян закриті до змін. Чекають, що хтось прийде і щось зробить. Це підсумки соціологічного дослідження цінностей львів’ян, яке на замовлення Комітету підприємців Львівщини провела компанія GfK Ukraine.

Мешканці Львова, яких все влаштовує у місті, мають низькі стандарти. Водночас у них найменша схильність до виїзду зі Львова. Натомість ті, кого не влаштовують погані львівські дороги, водопостачання, корупція, рівень чиновників, швидше залишать Львів, ніж боротимуться за зміни, за досягнення вищих стандартів.

Член ради комітету підприємців Львівщини Євген Глібовицький: „Через якийсь час в місті залишиться критична маса мешканців, які будуть відстоювати свої низькі стандарти, а ті, хто хочуть змін на краще, будуть в той момент розвивати Київ, Варшаву, Москву, Нью-Йорк. Тобто іншими словами, Львів зараз виштовхує тих, хто може дати Львову найбільше.”

Свої висновки Євген Глібовицький робив, виходячи із результатів дослідження цінностей львів’ян. Серед позитивних рис мешканців, як показує дослідження, це орієнтованість на навчання, роботу та кар’єру, законослухняність, схильність до гендерної рівності, родинні цінності, самостійність та негативне ставлення до корупції.

З іншого боку, а це не в плюс львів’янам, вони закриті до нового та незвичного, несхильні до активного громадянського життя.

Представник компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський: „Негативними рисами є пасивний соціалізм, тобто переконання, що все повинна забезпечувати, контролювати держава, незважаючи на те, що вони відчужені і апріорі негативно ставляться до будь-якої влади, і традиціоналізм – дуже сильна закритість до нового та незвичного, від чого походить нетолерантність, пасивність, недовіра до людей, несхильність до заощаджень та кредитів.”

Щоб змінити можливий розвиток подій, а це, як кажуть у комітеті підприємців, закритий та законсервований Львів приблизно за 5-10 років – треба розробити довготривалу стратегію розвитку міста. Потрібні реформи. А відповідно, необхідно, щоб із цього дослідження зробили висновки політики, чиновники, бізнесмени та громадські організації.

Дослідження цінностей львів'ян – перше. Такого немає жодне інше місто України. Його провели у червні, опитавши 800 респондентів, віком від 18 років.

Ірина Мартинюк.Радіо «Львівська хвиля»

http://lwr.com.ua/news/show/24990