Комітет Підприємців Львівщини

Регіональне і місцеве самоврядування у нових умовах

2-4 березня триватиме науково-практична конференція на тему "РЕГІОНАЛЬНЕ І МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ В НОВИХ УМОВАХ: ПАРТІЙНА ПУБЛІЧНА АДМІНІСТРАЦІЯ І БЕЗПОСЕРЕДНЯ ДЕМОКРАТІЯ", повідомляє секретар Громадського форуму Львова Катерина Циганок

Відкриття  III-ї українсько-польська науково-практичної конференції  РЕГІОНАЛЬНЕ І МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ В НОВИХ УМОВАХ: ПАРТІЙНА ПУБЛІЧНА АДМІНІСТРАЦІЯ І БЕЗПОСЕРЕДНЯ ДЕМОКРАТІЯ (Структурування, організація діяльності і взаємовідносини з громадою органів місцевого і регіонального самоврядування, сформованих на багатопартійній основі за результатами пропорційної системи виборів) та відповідні пленарні засідання відбуватимуться у приміщенні облдержадміністрації, кім. №327 02.03.06 з 10.00 год.

Ведучі організації конференції:
Західноукраїнський регіональний Інститут громадянського суспільства (Доброчинний громадський Фонд ім. Князя Осмомисла (Україна),
Кафедра самоврядування і місцевої політики Люблінського університету ім. Марії Кюрі-Склодовської (Польща)
Наукові керівники конференції:
д.і.н., професор Ярослав Дашкевич (Львів, Україна). д-р політології, проф. Stanisław Michałowski (Люблін, Польща). д.е.н., академік НАН України, професор Мар’ян Долішній.
Співголови оргкомітету:
проф. Степан Трохимчук,  к.ю.н. Павло Гураль, професор Andrzej Міszczuk, к.е.н. Залуцький Іван Романович 
 

Тематика конференції:


1. Концепції, мета і цілі сучасних національних систем управління і самоуправління (самоврядування) у громадянському суспільстві. Громада і нація, місто і держава. Права людини і права нації. Національне самовизначення, регіональна інтеграція, глобалізація. Національна, регіональна і місцева (громадівська) політика: концепції, джерела, форми, зміст, практична реалізація, ефективність. Субсидіарність як декларація і як правова норма. Об’єктивні виміри зближення влади (самоврядування), громадянина і людини.
Аналіз чинних в Україні основних нормативно-правових актів та органів влади, спрямованих на забезпечення реального поступу Україні по шляху розбудови інституцій громадянського суспільства, забезпечення системної участі громадян в управлінні державними справами:


2. Моделі багаточисельних територіальних громад та об’єднань громад. Оптимізація структури і самоорганізації міських громад: кондомініуми, квартали, мікрорайони; у міських районах окрема адміністрація необхідна, а чому органи самоврядування не обов’язкові?
Проблема: суб’єкти первинної влади в області і обласному районі – аморфне “населення” чи союзи громад, а може іще щось інше? (У поселенні – громада, у державі – нація, чому у проміжних тераторіально-адміністративних ланках держави – областях і районах – цілісні елементи суспільної структури відсутні?.
Особливості організації самоврядування в адміністративних центрах. Поселення-“супутники”: правові, економічні, організаційні та соціальні аспекти адміністративного підпорядкування малих поселень великим містам. Перерозподіл компетенції і управління власністю.


3. Проблеми, критерії та фактори оптимізації функціональних структур систем представницьких і виконавчих органів самоврядування та інститутів самоорганізації громадян. Розмежування повноважень і перерозподіл ресурсів.


4. Нормативно-правове забезпечення форм та інститутів прямої демократії у статуті територіальної громади. Статутне право: від декларації можливого до обов’язкової норми громадянського суспільства. Статути об’єднань територіальних громад області, обласного району як особливі консервативні регіональні нормативно-правові акти об’єднань громад області, обласних районів щодо формування і використання спільної власності, механізмів вирішення спільних проблем та інших регіональних особливостей.


5. Збори громади міста, міського району, віче: релікти, фікція чи невикористаний потенціал демократії? Чи можливі збори регіональної громадськості, а якщо можливі, то що вони можуть дати? “Громадськість” як суб’єкт громадянського суспільства – хто вона? “Громадська думка” – як її вирізнити в множині публічних висловлювань?


6. Громадські й інші неурядові організації в системі місцевого і регіонального самоврядування. Конституційні норми й інші загальнонаціональні нормативно-правові акти, що гарантують реальну участь громадян в управлінні державними справами. Громадські колегії (ради) при органах місцевої й регіональної державної адміністрації та при органах місцевого самоврядування. ЗМІ як гарантована форма відкритого діалогу громадськості з органами місцевої та регіональної публічної адміністрації.  


7. Партійні місцеві програми – стратегічні політичні документи і керівництво до дії партійного представництва в органах самоврядування чи формальна данина вимогам виборчого законодавства та набір обіцянок, які ні до чого не зобов’язують? Інформативність партійних виборчих “списків”. Місцеві осередки політичних партій в органах самоврядування і в опозиції (до і після виборів). Місцева і регіональна політика і політиканство – як їх розділити?


8. Інформаційне і методичне забезпечення розвитку місцевого самоврядування і самоорганізації населення. Форми і засоби забезпечення прозорості в діяльності органів місцевого самоврядування. Соціологічний моніторинг процесу прийняття рішень. Громадська атестація виборних і службових осіб органів місцевого самоврядування.


9. Проблеми некомпетентності, свавілля, корупції, неналежного виконання обов’язків у системі органів місцевого і регіонального самоврядування. Нецільове і неефективне використання коштів та іншого майна громад. Контроль, самоконтроль і аудит у системі місцевого і регіонального самоврядування. Суди і прокуратура на захисті прав та інтересів громади; проблеми практичної реалізації прав громадян на судовий захист своїх інтересів у сосунках з органами і посадовими особами самоврядування.


10. Мета і цілі розвитку громад великих міст і мегаполісів, завдання управління розвитком, стратегічне і оперативне планування. Зарубіжний і перший український досвід: данина моді чи інструмент досягнення цілей? Здобутки і прорахунки стратегічного планування. Соціально-економічні програми, принципи розробки і ухвалення. Механізми забезпечення реальної представницької участі громади, об’єднань громад у виборі пріоритетів розвитку поселень і регіонів.


11. Комунальна (муніципальна) власність і комунальне господарство міста і міських районів: критерії ефективності структури і функціонування; принципи реформування і оптимізації (правові, науково-методичні, організаційні, фінансові та інші аспекти). Управління майном, коштами та іншими ресурсами територіальних громад.


12. Природо- та землекористування і просторовий розвиток громад, їх регіональних об’єднань (районів та областей). Місцеві та регіональні екологічні проблеми. Регулювання земельних відносин у статутах територіальних громад, об’єднань громад, в регіональних нормативно-правових актах (статутах), ринок землі, попередження спекуляції землею. Оптимізація приватних, громадських та загальнонаціональних інтересів в земельних відносинах. Проблеми реалізації повноважень органів місцевого і регіонального самоврядування у сфері земельних відносин.
Юридичні особи в структурах органів самоврядування.

На конференції можуть бути розглянутими (обговореними й опублікованими) доповіді на будь-які інші питання, що стосуються запропонованої тематики.


"Кошти на друкування матеріалів конференції будуть накопичуватись на рахунку № 26004301502 у Львівському міському відділенні ощадбанку України № 6319 (79008, м.Львів, вул. Валова, 7/9), МФО 385048, Код ЗКПО 02762530. Організація-одержувач – ДГФ ім. Князя Осмомисла, ідентифікаційний код 23947914. Призначення: «На публікацію матеріалів конференції».
Бажано ксерокопію платіжного доручення надіслати з доповіддю на адресу оргкомітету
" -- підсумовує Катерина Циганок.