Підприємці звернули увагу на те, що начальники вантажних відділів Львівської митниці вже давно мають право давати дозвіл на застосування попередньої митної декларації у той же ж день коли поступила заявка, якщо суб’єкти ЗЕД не є боржниками перед митницею. Поміж тим у наказі ДМСУ, такий дозвіл має термін – „не пізніше наступного дня”, фактично коли заява потрапляє у п’ятницю – дозвіл видаватиметься аж у понеділок і вантаж стоятиме мінімум два дні. Начальник Львівської митниці Володимир Самойлюк пообіцяв, що у ході проведення наради із керівним складом Львівської митниці буде підняте питання скорочення термінів розгляду заяв.
Також бізнесмени не оминули увагою графік роботи митниці. Зокрема поширення хорошої практики „чергових годин” до 9 вечора не лише у п’ятницю, а й протягом усього робочого тижня (у суботу ж до шостої вечора). Митники визначили, що ця проблема потребує вивчення оскільки тут зачіпаються трудові права працівників Львівської митниці. Однак погодившись із підприємцями щодо впровадження змінного графіку для працівників митниці пообіцяли подумати над тим, аби спробувати поекспериментувати таку практику на одному із вантажних відділів Львівської митниці.
Важливим було й обговорення проблеми створення митного пункту „Львів-залізничний”. Підприємці нарахували щонайменше шість недоліків створення окремого терміналу для розмитнення залізничних вантажів.
А саме,
-- монополізація процедур розмитнення вантажу в одній точці;
-- сповільнення вантажообігу через концентрацію вантажів до оформлення в одному місці;
-- зайва втрата часу (оскільки рух по місту проводиться із малою швидкістю);
-- окрім цього такий пост потребує суттєвих фінансових та технічних затрат (зокрема щодо побудови окремого терміналу);
-- проблемою іншого плану залишатиметься переадресація вантажу – фактично окрім додаткових витрат на транспортування вантажу до окремого терміналу, а опісля – збільшення затрат на транспортування до пункту призначення вантажу;
-- останньою, але не менш важливою проблемою бізнесмени назвали питання відповідальності за вантаж після розмитнення.
Поруч з тими недоліками підприємці так і не побачили позитивів у створенні митного пункту „Львів-залазничний” ні для себе, ні для митників. Що ж до держави – то із „позитивів” можна побачити зменшення вантажопотоку (а відповідно і надходжень до бюджету) залізницею – через незручність, значну затрату часу та суттєве подорожчання перевезень.
За підсумками обговорення проблем створення митного посту „Львів-залізничний” із митниками Комітет підприємців Львівщини вирішив звернутися до Держмитслужби України із зверненням, де аргументуватиме його недоречність.
Також були порушені питання дерегуляторної політики на митниці, про які до речі нещодавно заявив і голова ДМСУ Олександр Єгоров.
Зокрема підприємці відзначили ускладнення оформлення вантажної митної декларації, яка фактично копіює попередню митну декларацію. Для ефективності оформлення, вважають підприємці досить вписування лише товаросупровідних документів.
Що ж до попередньої митної декларації, то бізнесмени визнали, що вона не несе жодного логічного навантаження крім додаткової втрати часу та накопичення бюрократичної макулатури. Цей документ був введений у сім років том, для протидії контрабанді. Проте незважаючи на благородні наміри, попередня митна декларація жодним чином не протидіє контрабандному ввезенню товарів, ні малими партіями, ні великими, оскільки для великої контрабанди достатньо доступу до електронної бази митниці.
Цікаво, що проблеми із затримкою оформлення вантажу заховані не лише у митних деклараціях, а й у Митному кодексі. Так підприємці зауважили, що позитивні зміни по пришвидшенню процедури митного оформлення запроваджені наказом ДМСУ № 314 від 20 квітня цього року, фактично знівельовані 63 статтею Митного кодексу. У практиці це виглядає так – підприємці не мають права користуватися товаром та транспортним засобом доти, доки не завершене митне оформлення товару. Фактично буквально слідуючи закону вантажівка, яка лише перевозить товар повинна простоювати увесь час поки оформляється товар.
Загалом зустріч була проведена у формі конструктивного діалогу, що передбачає подальшу співпрацю. Начальник Львівської митниці Володимир Самойлюк у свою чергу пообіцяв, що „митники не відкладатимуть порушені питання у шухляду, а займатимуться детальним вивченням цих проблем”