Комітет Підприємців Львівщини

Припинила дію 13%-ва надбавка до мита на імпорт

Введена півроку тому 13%-ва надбавка до мита на імпорт не врятувала вітчизняний автопром і позбавила держбюджету 0,5 млрд. грн

 Учора припинила діяти 13%-ва надбавка до мита на імпорт. Вона вступила в силу цього року 6 березня і в першу чергу була спрямована на підтримку вітчизняного автопрому. Тим не менше півроку підвищеного податкового збору з імпортерів автомобілів не дали бажаного результату для вітчизняних виробників машин. За даними асоціації автовиробників «Укравтопром», виробництво автомобілів у країні в березні-липні впало на 85%. На деяких підприємствах падіння склало 90%.

 Імпортний голод
Крім того, підвищення ввізного мита на автомобілі змусило імпортерів практично відмовитися від поповнення українських складів на час дії 13%-ї надбавки. Щоб забезпечити своїх дилерів автомобілями в цей період, імпортери запаслися машинами заздалегідь. Як заявив тоді генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, ще на початку лютого асоціація попередила всіх імпортерів про введення нового мита тарифів і вони ввезли і розмитнили авто до 6 березня без урахування надбавки.

 За словами Олени Дуніної, генерального директора компанії «Автоінтернешнл» (офіційний імпортер Mazda в Україні), з березня по квітень в Україну не імпортувалися автомобілі. «З квітня по серпень за місяць до країни ввозилося близько 2 тис. авто», - зазначила  Дуніна.

Загалом, як стверджує глава Держмитниці Анатолій Макаренко, за час дії надбавки держбюджет недоотримав 0,5 млрд. грн. через зниження імпорту нових авто.

 Кордон прорвало
Сьогодні, за оцінками Олега Назаренка, розмитнення чекають близько 100 тис. нових автомобілів. «Маються на увазі не тільки авто, які вже знаходяться на складах в імпортерів в Україні (імпортовані авто можуть перебувати на території України без розмитнення до 90 днів), але і ті машини, які очікують своєї черги на складах в Європі », - пояснює глава ВААІД.

 За оцінками компанії «Автоінтернешнл», до кінця року в Україні щомісячно буде розмитнюватися приблизно 20 тис. нових автомобілів. «Не думаю, що до кінця 2009 року український ринок буде мати потребу в більшій кількості автомобілів», - пояснює цю цифру Олена Дуніна.

 Автотрейдери в першу чергу взялися за ті автомобілі, які користуються підвищеним попитом і за час дії надбавки стали справжнім дефіцитом. До того ж багато авто продали дилерами «заочно». Це означає, що покупці робили перші внески за автомобіль, який вже знаходився у країні, проте ще не отримав «української прописки» від Держмитниці і чекав скасування надбавки.

Джерело: http://e-finance.com.ua/taxes/2009/09/08/Prekratila_dejstvie_13naja_nadbavka_k_poshline_na_import/