Цими законами у сфері ліцензування:<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
1) скорочено повністю 7 видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, серед яких:
· проектування, будівництво нових і реконструкція існуючих меліоративних систем;
· оптова торгівля насінням;
· професійна діяльність у сфері надання соціальних послуг;
· розроблення проектів та проведення робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту, пристосування пам'яток;
· розведення домашніх тварин (собак, котів, екзотичних та декоративних тварин) у племінних розплідниках, дресирування собак та підготовка фахівців у цих сферах;
· діяльність з перепродажу предметів мистецтва, колекціонування та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) предметами мистецтва, колекціонування та антикваріату;
· імпорт хімічних джерел струму;
частково обмежуються 2 види господарської діяльності: в галузі криптографічного захисту інформації та в галузі космічної діяльності;
2) запроваджено принципово новий принцип державної політики - переважне застосування норм єдиного і базового закону про ліцензування над нормами галузевих законів. Це дозволить зупинити постійного виведення видів господарської діяльності із-під сфери дії закону про ліцензування, а у зв’язку з цим появу інших порядків ліцензування відмінних від єдиного встановленого законом про ліцензування;
3) введено вимогу, згідно якої ліцензування буде запроваджуватися лише у разі відсутності інших засобів державного регулюючого впливу на господарську діяльність. Тобто ліцензування застосовується, якщо такі інструменти, як сертифікації, квотування, патентування стандартизації тощо використати не можна;
4) встановлено, фактично, безтерміновий строк дії ліцензії. Кабінет Міністрів України буде мати можливість за поданням Держкомпідприємництва для окремих видів діяльності встановлювати інший строк, але який не менше ніж п’ять років;
5) забезпечено вільний і безкоштовний доступ до інформації, що міститься в Єдиному ліцензійному реєстрі, що веде Держкомпідприємництво.. Тобто в режимі он-лайн на офіційному ВЕБ-сайті Держкомпідприємництва завжди можна отримати інформацію про наявність або чинність будь-якої з майже півмільйона ліцензії з 1997 року;
6) збільшено термін набрання чинності рішення про анулювання ліцензії з десяти до тридцяти днів з дня його прийняття, що дозволить суб’єктам господарської діяльності належним чином захистити свої права шляхом звернення до експертно-апеляційної ради при Держкомпідприємництві;
7) зменшено перелік підстав для анулювання ліцензій шляхом вилучення дуже незручної підстави для анулювання ліцензії - неподання у 10-ти денний строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії. Така умова була підставою для анулювання ліцензій майже у 80% перевірок (з даних Експертно-апеляційної ради);
8) введено адміністративну відповідальність посадових осіб органу ліцензування не лише за порушення строків видачі ліцензій, а й за порушення всіх інших процедур ліцензування (порушення строків видачі копій ліцензій, дублікатів ліцензій, оформлення ліцензій, складання актів перевірок, вимагання не передбачених законодавством документів для одержання ліцензій);
9) знято дублюючі функції контролю за діяльністю суб’єктів господарювання в частині виключення з повноважень Держкомпідприємництва проведення планових перевірок ліцензіатів, а також перевірок наявності ліцензій;
10) приведені норми Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»;
11) значно спрощено порядок видачі ліцензій в АРК шляхом дозволу видачі ліцензій не Радою міністрів АРК, а міністерствам і відомствам, що визначає РМ АРК;
12) запроваджено відповідальність за порушення встановлених законом строків для повідомлення про прийняття рішення про видачу, відмову у видачі ліцензії або її копії, про залишення заяви про видачу ліцензії або її копії без розгляду; порушення встановлених законом строків для оформлення ліцензії або її копії, видачі дубліката ліцензії, видачі переоформленої ліцензії; вимагання не передбачених законодавством документів для одержання такої ліцензії або її копії; порушення встановлених законом строків складання актів перевірок щодо дотримання вимог законодавства з питань ліцензування».