Комітет Підприємців Львівщини

25 червня Верховна Рада України ухвалила Закони «Про внесення змін до деяких законів України» (щодо принципів державної політики у сфері ліцензування) та «Про внесення змін до деяких законів України щодо сприяння здійсненню підприємницької діяльності»

Цими законами у сфері ліцензування:<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

1)        скорочено повністю 7 видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, серед яких:

·            проектування, будівництво нових і реконструкція існуючих меліоративних систем;

·            оптова торгівля насінням;

·            професійна діяльність у сфері надання соціальних послуг;

·            розроблення проектів та проведення робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту, пристосування пам'яток;

·            розведення домашніх тварин (собак, котів, екзотичних та декоративних тварин) у племінних розплідниках, дресирування собак та підготовка фахівців у цих сферах;

·            діяльність з перепродажу предметів мистецтва, колекціонування та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) предметами мистецтва, колекціонування та антикваріату;

·            імпорт хімічних джерел струму;

      частково обмежуються 2 види господарської діяльності: в галузі криптографічного захисту інформації та  в галузі космічної діяльності;

 

2)        запроваджено принципово новий принцип державної політики - переважне застосування норм єдиного і базового закону про ліцензування над нормами галузевих законів. Це дозволить зупинити постійного виведення видів господарської діяльності із-під сфери дії закону про ліцензування, а у зв’язку з цим появу інших порядків ліцензування відмінних від єдиного встановленого законом про ліцензування;

 

3)        введено вимогу, згідно якої ліцензування буде запроваджуватися лише у разі відсутності інших засобів державного регулюючого впливу на господарську діяльність. Тобто ліцензування застосовується, якщо такі інструменти, як сертифікації, квотування, патентування стандартизації тощо використати не можна;

 

4)        встановлено, фактично, безтерміновий строк дії ліцензії. Кабінет Міністрів України буде мати можливість за поданням Держкомпідприємництва для окремих видів діяльності встановлювати інший строк, але який не менше ніж п’ять років;

 

5)        забезпечено вільний і безкоштовний доступ до інформації, що міститься в Єдиному ліцензійному реєстрі, що веде Держкомпідприємництво.. Тобто в режимі он-лайн на офіційному ВЕБ-сайті Держкомпідприємництва завжди можна отримати інформацію про наявність або чинність будь-якої з майже півмільйона ліцензії з 1997 року;

 

6)        збільшено термін набрання чинності рішення про анулювання ліцензії з десяти до тридцяти днів з дня його прийняття, що дозволить суб’єктам господарської діяльності належним чином захистити свої права шляхом звернення до експертно-апеляційної ради при Держкомпідприємництві;

 

7)        зменшено перелік підстав для анулювання ліцензій шляхом вилучення дуже незручної підстави для анулювання ліцензії - неподання у 10-ти денний строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії. Така умова була підставою для анулювання ліцензій майже у 80% перевірок (з даних Експертно-апеляційної ради);

 

8)        введено адміністративну відповідальність посадових осіб органу ліцензування не лише за порушення строків видачі ліцензій, а й за порушення всіх інших процедур ліцензування (порушення строків видачі копій ліцензій, дублікатів ліцензій, оформлення ліцензій, складання актів перевірок, вимагання не передбачених законодавством документів для одержання ліцензій); 

 

9)        знято дублюючі функції контролю за діяльністю суб’єктів господарювання в частині виключення з повноважень Держкомпідприємництва проведення планових перевірок ліцензіатів, а також перевірок наявності ліцензій;

 

10)    приведені норми Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» до вимог Закону України  «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»;

 

11)    значно спрощено порядок видачі ліцензій в АРК шляхом дозволу видачі ліцензій не Радою міністрів АРК, а міністерствам і відомствам, що визначає РМ АРК;

 

12)     запроваджено відповідальність за порушення встановлених законом строків для повідомлення про прийняття рішення про видачу, відмову у видачі ліцензії або її копії, про залишення заяви про видачу ліцензії або її копії без розгляду; порушення встановлених законом строків для оформлення ліцензії або її копії, видачі дубліката ліцензії, видачі переоформленої ліцензії; вимагання не передбачених законодавством документів для одержання такої ліцензії або її копії; порушення встановлених законом строків складання актів перевірок щодо дотримання вимог законодавства з питань ліцензування».

 Джерело: http://www.dkrp.gov.ua/control/uk/publish/article;jsessionid=2585653C59D053F1DEF28719FAF81B53?art_id=127119&cat_id=37571