Комітет Підприємців Львівщини

Криза б'є по об'ємах продажів і прибутку українських компаній

На даний момент криза понад усе впливає на об'єми продажів і показники прибутковості українських компаній. Про це свідчать результати третього дослідження "Вплив економічної кризи на українські компанії", проведеного "Ернст енд Янг" спільно з Європейською Бізнес Асоціацією

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

Як повідомили в прес-службі "Ернст енд Янг", за наслідками дослідження, 73% компаній-учасниць опиту відзначили, що в порівнянні з докризовим періодом найбільш погіршали об'єми їх продажів. Оцінюючи зміни після початку економічної кризи, компанії також заявили, що погіршала прибутковість їх бізнесу (на думку 70% респондентів) і касова позиція (наявні грошові кошти).

 

Про серйозність ситуації з падінням продажів свідчать і відповіді на питання про основні проблеми, з якими компанії стикаються на даному етапі: 65% опитаних назвали зниження продажів, 63% - девальвацію гривні/інфляцію, а 59% - затримки в платежах з боку партнерів і клієнтів. (У лютому основною проблемою для компаній була девальвація гривні, про що тоді заявляли 84% респондентів.)

 

Згідно даним дослідження, у 77% респондентів знизилися показники об'ємів продажів за перший квартал 2009 р., в порівнянні з результатами за перший квартал 2008 р. В цілому, 61% респондентів заявили про більш ніж 10%-ном зниженні об'ємів реалізації в першому кварталі 2009 р., в порівнянні з відповідним періодом 2008 р., і лише 8% компаній заявили про збільшення об'ємів продажів на рівні вище 10%.

 

"У міру продовження економічного спаду спостерігається і падіння української економіки, і в таких умовах більшість компаній продовжують адаптуватися до змін. За наслідками третього дослідження, найбільш важливою характеристикою даного етапу є те, що криза змусила респондентів зосередитися на зниженні витрат шляхом скорочення виробничих потужностей і підвищення ефективності своєї діяльності", - відзначив партнер "Ернст енд Янг" Олексій Кредісов.

 

Незважаючи на складність обставин, результати дослідження показують, що оптимізм залишається: 62% компаній, що ведуть діяльність в Україні, чекають припинення спаду української економіки в 2010 році, і в тому ж році 72% респондентів прогнозують її перехід у фазу відновлення.

 

У дослідженні взяли участь 117 провідних українських і зарубіжних компаній, що працюють в Україні.

 

Джерело: http://news.liga.net/news/N0921629.html