Комітет Підприємців Львівщини

Тендерна палата №2?

На думку Ради підприємців при КМУ, законопроект 0924 "Про систему обліку та збору єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування" нівелює зміст єдиного соціального внеску, оскільки вартість адміністрування соціальних фондів внаслідок його введення не зменшується

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

На думку Ради підприємців при КМУ,  законопроект 0924 "Про систему обліку та збору єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування" (http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=30875) нівелює зміст єдиного соціального внеску, оскільки вартість  адміністрування  соціальних фондів внаслідок його введення  не зменшується.

Як випливає із закону, розпоряджатися коштами буде новий міжвідомчий орган, а не існуючі фонди.  Він ж буде давати пропозиції щодо визначення страхових внесків.

Експерти зазначають, що і у цій сфері ми матимемо справу з ручним управління системи соціальних відрахувань.

Зазначимо, що державний нагляд за діяльністю цієї структури чітко не зазначений, а тому прослідковуються паралелі із "сумнозвісною" тендерною палатою.

Слід нагадати, що згідно з відомим висловом, корупція - це право вирішувати і монополія, яка не несе відповідальності. Дивно, але цей законопроект у Верховній Раді підтримали аж 409 голосів (!), тому на вето президента розраховувати щонайменше проблематично.

Щодо схожого за своєю суттю проекту Закону України «Про визначення механізму конкурентної реалізації окремих видів державного майна та майна, що перейшло у державну власність» (реєстр. № 2440 від 24.04.08 року) доречно і у даному випадку ще раз прочитати висновок Головного науково-експертного  управління: "Головне управління не підтримує створення Спеціальної комісії з реалізаційних питань при профільному комітеті Верховної Ради України ... досвід діяльності Тендерної палати свідчить про значну загрозу зростання корупції і зниження ефективності діяльності у відповідній сфері при утворенні  подібних структур, яким надається право давати обов‘язкові приписи для інших учасників вказаної діяльності без визначення чіткої відповідальності за прийняті рішення".

 

Інформація АГ КПЛ

 

Витяг з проекту закону 0924

 

Стаття 2. Сфера дії Закону

Дія цього Закону поширюється на осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) або виконують роботи (надають послуги) за договорами цивільно-правового характеру на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форми власності та господарювання (далі - підприємства), у фізичних осіб, на осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та на фізичних осіб–підприємців.

...

Стаття 11. Повноваження правління Фонду

Частина перша

1. Правління Фонду:

абзац одинадцятий

... вносить в установленому порядку пропозиції щодо визначення розміру страхових внесків

...

Стаття 20. Права уповноваженого органу та його підрозділів

1. Уповноважений орган та його підрозділи мають право:

1) отримувати безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання і від фізичних осіб-підприємців відомості про нарахування, обчислення і сплату єдиного соціального внеску, а також інші відомості, необхідні для виконання уповноваженим органом функцій, передбачених цим Законом;

2) проводити не частіше ніж один раз на календарний рік планову, а у випадках, передбачених законодавством, - позапланову перевірку на підприємствах, в установах і організаціях, у фізичних осіб–підприємців бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного соціального внеску, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки;

3) вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених порушень законодавства про систему збору та обліку єдиного соціального внеску;

4) вилучати в установленому законодавством порядку у підприємств, установ і організацій, фізичних осіб-підприємців документи, що підтверджують заниження розміру заробітної плати (доходу) та інших виплат, на які нараховується єдиний соціальний внесок;

5) звертатися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство платника єдиного соціального внеску;

6)  застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом;

7)  стягувати з платників несплачені суми єдиного соціального внеску;

8) порушувати в установленому законодавством порядку питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про систему збору та обліку єдиного соціального внеску;

9) у разі виявлення фактів порушення порядку нарахування, обчислення і сплати єдиного соціального внеску, звертатися в установленому законом порядку до відповідних правоохоронних органів ...

...

За порушення порядку використання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків, наданих підприємству відповідно до статті 25 цього Закону, на страхувальника накладається штраф у розмірі суми, використаної з порушенням.

На осіб, винних у порушенні порядку використання страхових коштів, несвоєчасному або неповному їх поверненні Фонду, несвоєчасному поданні або неподанні встановленої звітності, поданні недостовірної звітності по коштах Фонду або несвоєчасному інформуванні Фонду про річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, що сталися на підприємстві, про зміни технології робіт, виду діяльності підприємства, накладається штраф у розмірі від восьми до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі повторного порушення – від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

...

Стаття 22. Державний нагляд у сфері збору та обліку єдиного  соціального внеску

1. Державний нагляд за діяльністю уповноваженого органу щодо збору єдиного соціального внеску, обліку надходжень від його сплати та контролю за сплатою здійснюють спеціально уповноважені центральні органи виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики і у сфері фінансів.

2. Рішення органів, які уповноважені здійснювати державний нагляд, є обов’язковими для виконання уповноваженим органом в частині, що не суперечить цьому Закону та закону, яким визначено розмір єдиного соціального внеску. Рішення органів державного нагляду можуть бути оскаржені в судовому порядку.

3. У разі коли уповноваженим органом прийнято рішення з порушенням законодавства про систему збору та обліку єдиного соціального внеску або він не виконує вимог законодавства, відповідні органи державного нагляду вказують на допущене порушення і встановлюють строк для їх усунення.

 

Розмір єдиного соціального внеску, а також пропорції його розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування визначається Верховною Радою України стосовно кожної категорії платників єдиного соціального внеску за результатами актуарних розрахунків фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, виходячи з того, що такий розмір повинен забезпечувати:

надання особам страхових виплат та соціальних послуг, передбачених законодавством;

фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків;

створення резерву коштів для забезпечення надання виплат та соціальних послуг застрахованим особам;

покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.

 

Детальний коментар: http://www.zn.ua/1000/1550/65280