"Це навіть не мільйони, а мільярди гривень, - так голова Центру корпоративних відносин Ростислав Іщенко відповів на запитання Кореспондента про розміри відкатів в українському бізнесі.
За останні кілька років відкати стали настільки поширені, що багато закупників товарів і послуг відмовляються навіть обговорювати угоду, якщо продавець не натякне на майбутню особисту винагороду. "Більшість менеджерів відразу ж дають зрозуміти, що приймуть позитивне рішення про закупівлю вашого товару тільки, якщо буде відкат", - ділиться своїми спостереженнями начальник департаменту постачання столичного IT-холдингу Максим Чорсенко.
Відкати стали невід'ємною складовою українського бізнесу і масштаби їх вражають. Існування відкатної економіки невиправдано роздмухує реальний ринок, що у свою чергу збільшує вартість товару або послуг для кінцевого споживача, відзначає видання.
Голова Комітету із захисту інтересів членів Федерації роботодавців України Руслан Ільїчов упевнений, що за свої "відкатні" менеджери часто закривають очі на якість і ціну закуповуваної продукції. "Тому затребуваними стають компанії, які платять відкати, а не ті, хто бореться за якість", - говорить він.
Але, здається, це мало кого хвилює, - пише Кореспондент.
За 17 років незалежності в Україні так і не з'явилося жодного противідкатного закону. Та й власне ніхто не поспішає його приймати. А поки разом з неабияк вирослими тарифами відкатів, відзначає журнал, еволюціонувало і саме поняття "чайових" для вигідних клієнтів. "Відкати вже давно ніхто не дає", - розповідає Чорсенко. Тепер це вже називається представницькі витрати".
За матеріалами finance.ua