Комітет Підприємців Львівщини

Львів і Євро: зона найвищого ризику

Бадьорі рапорти місцевих чиновників розбігаються з реальними висновками комісії УЄФА. «Газета...» з'ясувала, якою насправді є ситуація з підготовкою Львова до Євро-2012

Підготовка до Євро-2012 уже понад рік є однією з найбільш обговорюваних тем у Львові. Воно й не дивно - адже такі події навіть у найрозвинутіших країнах відбуваються не щороку, а що казати про Східну Європу, де подібний турнір узагалі проходитиме вперше після розпаду СРСР. Утім зазначати, що при цьому навіть журналісти, не згадуючи вже про пересічних львів'ян, послуговуються реальною інформацію, дуже тяжко. Адже більшість повідомлень - це або заяви політиків, або чутки. І, звичайно, потік бадьорих декларацій від чиновників мерії, з яких можна деколи зробити висновок, що місто підготувалося до Євро ще до того, як Україна та Польща вибороли право на нього. Міськрада «розписується» і за Кабмін, і за Федерацію футболу, і за австрійців, які зводитимуть стадіон, і навіть за УЄФА. Не дивно, що при цьому виходить, буцім усі ці установи більше славлять львівську владу, ніж ганять.

От і остання інформація про визначення європейськими експертами готовності міста до Євро стала надбанням городян лише після того, як пройшла сито прес-служби ратуші. І якщо вірити рідним спільникам, у листі, де УЄФА оцінює ризики реалізації проектів підготовки українських і польських міст до Євро-2012, Львів знову більше хвалять, ніж критикують. Мовляв, до готельного господарства міста - найменше претензій. Його рівень і перспективи розвитку оцінюють як одні з найкращих у державі. Ба більше, речники мерії стверджують, що Львів став єдиним українським містом, що перебуває поза червоною (найвищою) зоною ризику щодо створення готельної інфраструктури. Неймовірно, але й з аеропортом ми теж попереду всіх. «Львів також є єдиним з українських міст, аеропорт якого повністю відповідатиме вимогам УЄФА», - запевняють у міськраді. Щоправда, невеликий нюанс - лише «після реалізації усіх планів з його розвитку». Хизується наш муніципалітет і тим, що, згідно з даними експертів УЄФА з питань інфраструктури, «найбільшим спадком Євро-2012 в галузі транспорту може стати поєднання автобаном Кракова та Львова». Щоправда, не зрозуміло, що спільного в міста із цим проектом державного рівня, який, до того ж, існує лише в планах. Так само, як і з летовищем, яким опікується Мінтрансзв'язку. І чому, до речі, не згадують про транспортне сполучення та дороги самого міста, якщо йдеться про підготовку Львова, а не області чи всієї України? Оскільки інформація, надана міськрадою, залишає багато запитань, «Газета...» спробувала з'ясувати реальні справи.

Якщо йшлося про позицію УЄФА, то розпочати вирішили саме з європейської асоціації. Однак дзвінок до Швейцарії у прес-службу організації підтвердив тільки одне - експерти справді нещодавно з'ясовували, що роблять в Україні, зокрема у Львові, до континентальної першості. Лист з оцінками та застереженнями надіслали Федерації футболу України й іншим зацікавленим іще 9 липня. Однак на прохання надати його текст або розповісти про зміст нам ґречно відповіли, що це буде некоректно з боку європейців і що за інформацією найкраще звернутися до вітчизняних структур.

В українських структурах, а точніше у Федерації футболу України, спочатку теж не дуже хотіли ділитися відомостями. Тут уже виявилося, що з боку українців некоректно оприлюднювати лист, адже з УЄФА він прийшов під грифом «конфіденційно». Однак, урешті-решт, голова комітету з питань Євро-2012 у ФФУ Іван Федоренко погодився розповісти «Газеті...», уточнивши, що висловлює свою думку. Але, зважаючи на його доступ до листів УЄФА й до засідань Кабміну, де минулого тижня були «на килимі» мери, очевидно, він опирається і на їхні висновки.

За словами чільника комітету, стан справ не видається таким райдужним. По суті, представник ФФУ частково погоджується з міською радою лише стосовно слів про готелі: щодо цієї сфери Львів поза зоною найвищого ризику. Але все одно він високий. Головна проблема - відсутність 5-зіркових закладів. Як повідомив «Газету. ...»чиновник ФФУ, під час урядового засідання минулого четверга він особисто (але за підтримки Кабміну) порекомендував Андрієві Садовому їхати до Трускавця, Моршина, Тернополя, Івано-Франківська, Ужгорода та шукати можливості резервного поселення в готелях найвищого класу, яких, за правилами УЄФА, потребують офіційні делегації й акредитовані журналісти. Із цього можна виснувати, що ФФУ та Кабмін не особливо вірять у швидке вирішення проблеми.

Наразі невесела ситуація й із аеропортом. Попри запевнення мерії, пан Федоренко повідомив, що летовище таки перебуває в надризиковій зоні. Ба більше: під час урядового засідання Андрієві Садовому найбільше перепало на горіхи саме за це. Адже, як з'ясувалося, злітно-посадкову смугу там треба продовжувати, хоча мер Львова доводив протилежне. А 2007 року міська влада роздала чимало землі поблизу летовища, тож не відомо, чи це розширення можливе фізично. У кожному разі остаточно вирішено, що про аеропорт подбає Міністерство транспорту та зв'язку, яке найближчим часом оголосить тендер на виконання відповідних робіт. Можна сподіватися, що тепер ці проекти принаймні не залежатимуть від чиєїсь потреби в кількох сотках землі.

Також після розмови з представником Федерації футболу стало зрозуміло, чому міська влада охоче говорить про автобан, який не належить до її компетенції, але не згадує про міські дороги. У цьому питанні Львів - у зоні найвищого ризику, наголосив Іван Федоренко. Щоправда, чиновник не став розповідати деталі: мовляв, є речі, які може вирішити лише влада міста і ніхто інший. Так само, як не захотів заглиблюватися в проблеми з новою ареною, сказавши лише: «Упевнений - стадіон побудують і Львів гідно вийде із ситуації».

Всеволод ПОЛІЩУК Газета по-львівськи, 31.07.2008

http://www.vgolos.com.ua/press/1880.html