Комітет Підприємців Львівщини

Україна підраховує прибутки від Євро-2012

Одержавши разом з Польщею право провести в 2012 році Чемпіонат Європи з футболу, Україна починає підраховувати необхідні витрати й очікувані прибутки. Перші поки бачаться в суцільному тумані, а от передчуваючи заробітки руки потирають всі - від будівельників доріг, готельєрів і рестораторів до сутенерів і таксистів.

Кабмін підрахував, що в 2007-2012 р. на проведення фінальної частини чемпіонату Європи буде потрібно 1,42 млрд. грн. з бюджетів всіх рівнів і ще 20млрд. грн. з інших джерел. Ці ресурси знадобляться для розвитку транспортної й готельної інфраструктури, а також на реконструкцію існуючих і будівництво нових спортивних споруджень. Причому підготовка спортспоруд і інших об'єктів для проведення чемпіонату повинна здійснюватися за рахунок їхніх власників, пишуть сьогодні «Экономические Известия»

Уряд прогнозує, що в Україну приїде 400 тис. іноземних туристів, кожний з яких буде перебувати на території країни близько 20 діб й витрачати щодня не менш $400. Таким чином, загальний обсяг спожитих туристами товарів і послуг складе 19,2 млрд. грн., з яких 3,2 млрд. грн. надійде в бюджет у вигляді ПДВ. У цілому ж у бюджети всіх рівнів Кабмін збирається залучити 4,88 млрд. грн. Міністр по справах молоді, родини й спорту Віктор Корж очікує, що українська економіка одержить додатково близько 37 млрд. грн.

Українська частина чемпіонату відбудеться в Києві, Донецьку, Дніпропетровську й Львові. У якості запасних значаться Одеса й Харків. На сьогодні жоден стадіон в Україні не готовий до проведення футбольного форуму. І якщо в Донецьку й Дніпропетровську з легкої руки Рината Ахметова й Ігоря Коломойського вже ведеться будівництво суперсучасних арен, те іншим містам має бути зробити потужний ривок протягом п'яти років.

Ще одною проблемою є відсутність необхідної кількості якісних готелів. Уже зараз найбільші девелоперські компанії заявляють про готовність взяти участь у тендерах на будівництво готелів.

«Важливо зрозуміти, куди Україна зможе прийняти від 800 тис. до 2 млн. туристів. Чи стільки готелів. Тільки в Києві необхідно добудувати більше 30 готелів: хоча б два п'ятизіркових, близько 10 чотиризіркових, і 20 тризіркових. Сума інвестицій у будівництво 32 готелів складе біля $370 млн. Брати участь у тендері на забудову ми будемо. Правда вже зараз у нас є 4 заявки від інвесторів на будівництво п'ятизіркових готелів у центрі Києва, але заважають проблеми із земельними ділянками», - говорить президент компанії Real Estate Solutions Сергій Карамнов.

Директор по корпоративних комунікаціях компанії «XXI століття» Дмитро Васильєв також підтверджує інтерес до реалізації готельних проектів: «Так, з місцевою владою Львова, Донецька й Дніпропетровська ми ведемо переговори про будівництво готелів. У тендерах ми, звичайно, приймемо участь».

За словами Олени Пневської, PR-координатора готелю Radisson SAS, перемога в тендері залучить не тільки міжнародні готельні мережі в Україну, але й буде сприяти розвитку приватного готельного бізнесу: «В першу чергу збільшиться кількість міні-готелів у Києві з номерним фондом до 30 номерів. Крім того, ми вже ведемо переговори про будівництво двох готелів у Києві. Це не враховуючи будівництва готелю в Борисполі».

За словами керівника прес-служби міського голови Дніпропетровська Тетяни Мазніченко, в місті йде будівництво п'яти нових готелів високого класу, які зможуть прийняти близько 2,5 тис. чоловік. «Туристичні бази й будинку відпочинку біля Дніпропетровська зможуть прийняти ще 16 тис. гостей чемпіонату Європи», - заявила пані Мазніченко.

Перспектива проведення трансляції фіналу чемпіонату Європи по футболі викликала пожвавлення на вітчизняних телеканалах. Головне - купити права на трансляцію матчів. По оцінках експертів, трансляція чемпіонату для телеканала може коштувати від $150-200 тис. до декількох мільйонів доларів. Все залежить від кількості трансльованих матчів і статусу заходу. Торік загальна сума, внесена телеканалами «Інтер» і ICTV за трансляцію чемпіонату світу з футболу, склала біля $10 млн. Але прибуток, отриманий каналами від реклами, цілком окупив витрати.

Представники рекламних агентств відзначають, що спонсорські пакети будуть продавати канали, що купили права на трансляцію матчів. Вартість реклами буде встановлюватися виходячи із суми покупки прав на трансляцію. Ціна на пакет може варіюватися від $100 тис. до $1млн. На думку учасників ринку, говорити про ціни 2012 року передчасно, оскільки ще не відомо, скільки відсотків складе медіаінфляція.

Як заявив виконавчий директор Всеукраїнської рекламної коаліції Максим Лазебник: «Коли в Україні проводили «Євробачення» обсяг рекламного ринку країни збільшився на десятки мільйонів доларів. Проведення фіналу чемпіонату Європи з футболу принесе набагато більші рекламні надходження». Основними претендентами на спонсорські пакети можуть стати алкогольні бренди (якщо до 2012 року це не буде заборонено законодавством) і автомобільні. Зокрема, компанія Ford звичайно спонсорує подібні заходи.

http://www.rynok.biz/news/macro/5527